Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › …More Stavanger windsurf (movies)
-
…More Stavanger windsurf (movies)
Publicerad av anonym-anvandare på 29 september, 2004 vid 10:15anonym-anvandare svarade 20 år, 5 månader sedan 16 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
JOHN_j_RAMBOO
Gäst29 september, 2004 vid 11:09jääävlar!!!
fett som feen…vilka waves
-
Kan bara hålla med, fasen vad bra…..& vilka vågor!
//Glenn
-
Jösses, stora vågor i part 2. Där kan man behöva lite PISS OFF i dräkten……
-
Ja jäklar, tänk att det finns så stora monstervågor så nära…..
-
Nära å nära? Vårt kära broderland e ju inte precis bilens förlovade!! E ju hopplöst att köra i Norge, snittfart 50-70, vägtullar, inga väggrenar, fjäll etc, etc
-
Strømstad->Sandefjord = 1 time, så 6 timer til Stavanger..
-
…dock fortfarande närmare än Maui, SA eller WA…men kanske lite kallare
-
… ja om man bor i Strömstad. Kör man sedan över fjällen mot Stavanger får man en riktigt fin bilfärd, mycket vackert…. och en smärre chock då man skall ta sig genom fjordlandskapet norr om staden. Först en färja som går på lite över 100 och sedan ett gäng fina rör unger vattnet och upp över öarna och ner igen för ett par hundra och sedan skall man bara genom stavanger också för ett gäng tior.
Har man tiden föreslår jag båten till Kristiansand och sedan ca 5 timmar bil till Stavanger längs sydkusten. -
Var i Lista och på Jaeren (där filmen antagligen är tagen) sommaren 2000. Grymmaste jag sett och seglat, men har då varken sett Klittmöller eller något av ”världsställena”, typ Sydafrika.
Lista fyr stoltserar med 190 dagar/år med 12m/s eller mer men har nog aldrig/sällan vågor som på filmen. Jaeren (Stavanger och 80 km söderut, mot Lista) har däremot mindre vind men mer/större vågor. De rids på ”peaksen”/uddarna av surfande norrmän som lämnar bukterna till vindsurfarna, dvs orörda. I den lokala surfbutiken stod nämligen ett 50-tal surfbrädor uppradade och vindsurfingen (5-10 brädor) var hänvisad till en källarskrubb. Vi var där i Juli och hade ca 12 grader i vattnet, något normännen menade var väldigt lite för säsongen. Stavanger är dessutom en grym partystad./Christian
-
som många redan sagt, grymma vågor! grymt nice segel det grönsilvriga!
-
Gott im himmel!!!
När jag tittar på det där kan jag definitivt definiera mig som vågoskuld….. Grymmefilm!!!
JohanC
-
Världsklass! Dessutom – killarna i filmen är ensamma på vågorna.
-
Holy hell!
Inte nog med att dom har olja….värsta Maui-vågorna oxå!
Grym rulle!
/David
Logga in för att svara.