Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Morenos lämnar Mistral!
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Morenos lämnar Mistral!
mountainfarm svarade 17 år, 7 månader sedan 13 Medlemmar · 28 Svar
-
Mistral har via pressmeddelande bekräftat att man avslutat det nio år långa samarbetet.
-
Frågan är om inte Mistral släpper dem pga att de kostar för mycket. Mistral verkar vilja föryngra sitt team rejält vilket ju kostar pengar.
-
Sag moreno tvillingarna i Pozo i fredags… Satt o kakade pa den resturangen vid vattnet.. maste bli lite mer papparazi har pa steffo 😉
-
Nu är det läge att dra igång maskineriet med “västkustbrädan”, det svenska quatro. Några snygga töser som Morenos och så nån käck slogan. Då är det klart. Eller vad säger du Hedlund?
Mitt erbjudande som finansier står kvar!
-
Ja, det verkar som ett generationsskifte.
Men läste också någonstans att de ska starta ett eget Moreno-boards märke!? Kanske sant kanske inte. Kommer det att bli tjej/lättviktarbrädor eller unisex? Kommer grabbar, dvs majoritetena av kunder att köpa dem eller nischar de sig stenhårt mot babes?
/Magnus -
Knatte
Gäst14 mars, 2007 vid 06:56Någon som har hört något ännu om vilka brädor de skall köra framöver ??
-
De ska köra customs, shapade av Mark Nelson. Förutom North sponsras de av Roxy och en spansk bank.
Mistral har istället signat fransyskan Caroline Barbeau.
…allt enligt senaste tyska SURF-magazin. -
Knatte
Gäst14 mars, 2007 vid 19:57@Lars_K 370064 wrote:
De ska köra customs, shapade av Mark Nelson. Förutom North sponsras de av Roxy och en spansk bank.
Mistral har istället signat fransyskan Caroline Barbeau.
…allt enligt senaste tyska SURF-magazin.Vad blir skillnaden då ? Mark Nelson shapar ju åt Mistral nu? samma brädor fast sämre betalt låter det ju som, om de förlorar Mistral som lönecheck:wink:
-
@Knatte 370126 wrote:
samma brädor fast sämre betalt låter det ju som
Verkar så ja… Mistral ger dem inte betalt längre. Men den där banken ska vara frikostig. Så det går väl ingen nöd på tjejerna. De lär ju dessutom hyra ut bilar också.
Logiskt att fortsätta med samma shaper & brädor som innan, som de är inkörda på. Undrar vilka som bygger brädorna. Proof? -
Om Mark Nelson designar brädorna är jag tämligen säker på att de också byggs åt honom. Han är extremt noggrann och väldigt medveten om att varenda steg från själva “ideen” om brädan ända fram till lackningen och halkskydda kan påverka brädans uppträdande. Eftersom han dessutom inte designar i dator så ser jag inte hur han skulle kunna “överföra” brädorna till Proof.
-
Du menar “byggs av honom” eller hur? 😉
Jo, som shaper har han säkert en egen komplett byggverkstad, precis som Seb Wentzel.
Jag tänkte att han gjorde rocker-mallar etc spec som t.ex Proof kan använda. T.ex bygger de ju brädor till Vidar Jensen, och sätter på Drops-grafik. Fast de brädorna liknar ju shapemässigt mer Proofs egna linjer än Drops…
Logga in för att svara.