• tjoppe

Medlem
    18 juni, 2007 vid 15:51

Kvällssurf senare samma dag i rågge..

Förstod att jag missade 2 grymma mornar 🙁

Ibland så är det skit att vara konsult. För tyvärr så måste man träffa kunderna medans de är på jobbet och de har inte alltid förstått att man jobbar när det INTE blåser..

Tog inte så mycket bilder, vinden var riktigt dålig nära land..

[IMG]http://www.ozonekites.se/ragelund1.JPG[/IMG]
    ragelund2.jpg

Denna vecka är jag dock med på era galna mornar om det blir några… Virena! Du får ställa dig och banka på fönstret på morgonen om jag kommer med en dålig ursäkt att inte följa med. (hoppas du tar fel fönster 🙂 ) Prognosen ser rätt mörk ut dock 🙁

//P

• virena

Medlem
    19 juni, 2007 vid 07:25

Självklart kommer jag och bankar. Men jag tar alla fönster så att du defenitivt vaknar och sedan har ett gäng arga grannar efter dig så att du inte har möjlighet att somna om.

Ja, nu längtar jag efter lite surf med mjukt och härligt vatten att landa på. Fick ett litet “wake up” igår när jag var och klättrade. Då säkringen inte låste som den skulle och min polare föll 11 meter. Tack och lov var det den “galna” av mina vänner så han bara slog en kullerbytta och reste sig upp och fortsatte klättra igen. Själv hade man väl brutit vart enda ben i kroppen. Sån himla tur att vi gick in och klättrade så att det inte var 20 meter och berg att landa på.

• sourra

Medlem
    19 juni, 2007 vid 08:10

@Virena 391237 wrote:

Ja, nu längtar jag efter lite surf med mjukt och härligt vatten att landa på. Fick ett litet “wake up” igår när jag var och klättrade. Då säkringen inte låste som den skulle och min polare föll 11 meter.

Whaa, nu blev jag ju jävligt sugen att dra ut till Hyltebergen och klättra ikväll. Verkligen… :frown: Vad körde ni med för säkring?

• yann

Medlem
    19 juni, 2007 vid 09:52

Fortfarande inte någon som gjort anspråk på Ozoneleashen. Jag åker till Indo och är borta hela Juli.

• virena

Medlem
    19 juni, 2007 vid 10:44

@sourra 391244 wrote:

Whaa, nu blev jag ju jävligt sugen att dra ut till Hyltebergen och klättra ikväll. Verkligen… :frown: Vad körde ni med för säkring?

Ska du till Hylte idag. Jag e oxå förmodligen på väg dit. Vart på hylte har ni tänkt köra? Jag tänkte köra vi övre vänster och kanske övre östra.Det var sum vi körde med och ett nytt rep på 9,4 mm. När tänkte ni dra?

• sourra

Medlem
    19 juni, 2007 vid 23:20

@Virena 391279 wrote:

Ska du till Hylte idag. Jag e oxå förmodligen på väg dit. Vart på hylte har ni tänkt köra? Jag tänkte köra vi övre vänster och kanske övre östra.Det var sum vi körde med och ett nytt rep på 9,4 mm. När tänkte ni dra?

Hallå igen, det blev Hönö 20-23. Nu blir det lugnt fram till midsommar, men jag säger till när det vankas klippa igen. För övrigt var det jävligt skönt att slippa de blodsugande vampyrmyggen i Hylte. Nedan: Hönö vs. Hylte =)

• virena

Medlem
    21 juni, 2007 vid 19:50

Hönö i all ära, men mer för den vackra miljön. Tycker det är sällan man kommer därifrån och känner sig slutklättrad. I hylte måste man ju klättra för att håll sig undan mygg och knott. Det var faktiskt inte så farligt i tisdags. Förrästen suger bouldring, me like sportklättring. Det går snabbt och blir mycket gjort.
    Det var skönt, idag fick jag reda på vad det var som hände med sumen. Hålet som carbinen sitter i är ovalt vilket gjorde att carbienen fastnade i ett läge där bromsen inte kunde nypa åt repet så att det bara gick rakt igenom. Säger det igen tur att det hände inne och tur att det var just den killen som föll. Så om du känner nån som säkrar med sumen säg att de måste ta reda på vilken carbin som går att använda, (vi hittade bara en idag som fungerade) eller använda ett speciellt gummiband som gör att sumen inte kan vandra på carbinen.

• sourra

Medlem
    21 juni, 2007 vid 20:36

@Virena 391826 wrote:

Hönö i all ära, men mer för den vackra miljön. Tycker det är sällan man kommer därifrån och känner sig slutklättrad. I hylte måste man ju klättra för att håll sig undan mygg och knott. Det var faktiskt inte så farligt i tisdags. Förrästen suger bouldring, me like sportklättring. Det går snabbt och blir mycket gjort.
    Det var skönt, idag fick jag reda på vad det var som hände med sumen. Hålet som carbinen sitter i är ovalt vilket gjorde att carbienen fastnade i ett läge där bromsen inte kunde nypa åt repet så att det bara gick rakt igenom. Säger det igen tur att det hände inne och tur att det var just den killen som föll. Så om du känner nån som säkrar med sumen säg att de måste ta reda på vilken carbin som går att använda, (vi hittade bara en idag som fungerade) eller använda ett speciellt gummiband som gör att sumen inte kan vandra på carbinen.

Kruxet är ju bara att man måste säkra förr eller senare och då blir man helt uppäten. En snubbe som jag brukar klättra med får världens jäkla bölder av insektsbett så det blev Hönö. Men jag håller med om att man hellre kör lite längre sträckor istället för crimpers på Hönö. Beträffande säkring så är det ingen av oss som har en sum och efter din incident är det nog inte någon som kommer skaffa någon heller. Är gri-gri säkrare att använda?

• fesen

Medlem
    22 juni, 2007 vid 01:38

http://www.acreto.se/thermacell.pdf

Kanske något mot myggen. Sägs fungera fint.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.