Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Morgonsurf tisdag, draget?
-
Sorry, var inte där. Är bara lika frustrerad över det som du…
Kanske funkar i kväll?. Ser ju ganska lovande ut…
1. Hallands Väderö-Nidingen
Tisdag förmiddag
Ost, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%
Tisdag eftermiddag
Ost, 5-9 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 20%
Tisdag kväll
Ost, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%
Natten till Onsdag
Ost, 7-11 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 40% -
det var grymt!!!!!!!!! fan att man är arbetarslav, fast armarna var ändå slut så det var lika bra att dra o jobba
sourra o neven ni vet vad ni missade… solsurf kiteloopar och raley 2 blind -
haha, satte du raley to blind? Gööött!
Kanske blir att testa draget ikväll. DMI spår dock iofs att vinden inte kommer föränn 22-tiden… -
Fint var det! Jag landade mina första kiteloopar 😀 så jag är fett nöjd.
Det enda som var lite trist var ett geni som fick för sig att hoppa över mina linor när jag hade draken i vattnet. Att det misslyckades och en av mina linor kilades fast i brädan (i fenan?) slätade inte över det direkt. Vem var du? Gula boardshorts och solglasögon. Jag har inte hunnit kolla om linan skadades än, men PM:a gärna mig och säg vem du är. Kommer inte ihåg vad du körde för kite…
Annars va de najs! 🙂
-
Om det inte vore för att jag skulle vara på jobbet innan åtta hade jag flexat och hängt på.
JohnK: Kolla inte dina linor, du kommer bara bli deprimerad. När guran gjorde sådär på mina linor var det tack och ajöss. Hur var brädan?
-
Brädan var ganska lik den jag har faktiskt (mycket flex, stora mjuka rails men 1,5cm mindre rocker) på gott och ont. Det onda var att jag har svårt att ta höjd med den. Nu var det visserligen inte jättebra vind, men jag vill höjda lätt då också. Jag tog inte höjd alls lika bra som de andra på vattnet (Nils med sin 666:a t.ex.). Bytte till en flexifoil (delta tror jag) vilket var en helt annan grej. Det är mycket möjligt att min teknik är kass också. Jag ska ge den en chans till.
-
Nils 666:a är ju bred som en halv fotbollsplan så den kommer nog igång tidigare absolut.
-
Alltså jämför du den med de flesta freestylebrädor där ute (T.ex. 666) så är ju de gjorda för plattvattenåkning och inte allround/freeride. Dessutom är de bredare. Tar du ut en sån i vågor, lite jobbigare chopp eller bara på en downwinder så har jag svårt att tro att de ens kommer i närheten av känslan av brädan du körde på. Själv har jag alltid planat bra med den där och höjdat som en gud.
-
Om jag var otydlig: Ge den en sportslig chans. Förnedringssurf i gödselfjorden är inte sportsligt =)
-
har man tillgång till en fet 666a och en ozone kite blir det aldrig förnedringssurf sourra…
ska man ha en bräda som tar bra med höjd och är trevlig i chopp så är nobile shinn nice! -
Har precis köpt Deltan och det kommer en recension snart. Underbar bräda som funkar underbart i chop och plattvatten. Brädan passar mig som handen i handsken! Jag är kär.
-
@WakeNils 472263 wrote:
har man tillgång till en fet 666a och en ozone kite blir det aldrig förnedringssurf sourra…
ska man ha en bräda som tar bra med höjd och är trevlig i chopp så är nobile shinn nice!Ja 42 cm i bredd är rätt fläskigt. Och kiten låter ju som ett jävla propellerplan så antagligen är den motordriven =) Vidare blir det rätt dyrt om man ska ha en 666 för 6.6K och en Shinn för 7K.
Logga in för att svara.