Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mörker surf

  • calle_b

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:11

    Coool!
    Det är juh sjukt att dom kör volter o grejjor, hehe.
    Jag testade det för några år sen i Stora Värtan, Stockholm. Det var jävligt skumt bara, man ser inget och det var riktigt svårt o hålla koll.. Man navigerade på gatlycktorna och nån fyr… riktigt skumt o flyga fram över vattnet i full-planing i mörker…

  • konstantin

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:42

    det gäller att vara utrustad med landtänor och grejer, för en kollision hade inte varit så roligt.

  • hakman

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 10:38

    e med i senaste nummret av boards. Måste kännas jävligt osäkert att köra superX i mörkret, det brukar ju ligga en del folk att landa på efter de uppblåsbara korvarna.

  • alex_

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 11:00

    fan vad hett! undrar om “lanternorna” de har är såna lysstavar någon hade på huvudet! Det finns väl inget annat vettigt och vattentätt sätt att lysa i natten?

  • bjornen

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 11:38
    Alex_ wrote:
    fan vad hett! undrar om “lanternorna” de har är såna lysstavar någon hade på huvudet! Det finns väl inget annat vettigt och vattentätt sätt att lysa i natten?

    Man skulle kunna ha sådana pannlampor med dioder som orienterarna använder, dom lyser skitbra. Tror att dom är vattentäta. Andra kanske inte ser dom så bra ifos

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    19 oktober, 2006 vid 12:36

    Testade med pannlampa förra hösten. Funkade ok men problemet var att se vågorna i tid. Det var begränsat med spridning på ljusstrålen och detta gjorde det hela lite lurigt, men det funkade och jag kommer garanterat testa igen eller köra vid fullmåne vilket borde ge ett kanon sken. Finns ju iofs bättre pannlampor än den jag äger men problemet är att de inte är vattentäta/tåliga.

  • alex_

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:03

    fick lite inspiration av en skatefilm… har mant illgång till en strand där man kan surfa hyfsat nära strandkanten och en bensingenerator kan man använda såna där stativlampor och en bensingenerator (ev. om man är tekniskt lagd, öppna ett elskåp och tjyva lite ström) men det är också ett jävla projekt!

  • konstantin

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 14:19

    man skulle ha ett par riktigt starka strålkastare som bara står och lyser rakt ut i vattnet, då kan man se vågorna någorlunda bra i alla fall.

  • danneman

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 18:26

    fan e det ingen som har lysraketer som i det militära ett par sånna så kan man ju köra sen! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 oktober, 2006 vid 18:52
    Dannnek wrote:
    fan e det ingen som har lysraketer som i det militära ett par sånna så kan man ju köra sen! 😉
    Känner till ett par halvgalna snubbar i halmstad som har kört ner med bilarna till stranden och haft ljusena på i typ beckmörker för att köra. kommer inte ihåg vilka spots det var om det var vilshärad, ringe, eller västrastranden/dogge dock kommer man ner med bil på rätt många ställen i hstad.¨något ni skall prova?

    själv skulle jag vilja ha ett par ljusförstärkar goggles som tål vatten det hade varit coolt

  • bjornen

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 19:37
    Oregistrerad wrote:
    Dannnek wrote:
    fan e det ingen som har lysraketer som i det militära ett par sånna så kan man ju köra sen! 😉
    Känner till ett par halvgalna snubbar i halmstad som har kört ner med bilarna till stranden och haft ljusena på i typ beckmörker för att köra. kommer inte ihåg vilka spots det var om det var vilshärad, ringe, eller västrastranden/dogge dock kommer man ner med bil på rätt många ställen i hstad.¨något ni skall prova?

    själv skulle jag vilja ha ett par ljusförstärkar goggles som tål vatten det hade varit coolt

    Tänk er att glida runt med denna utrustning 😀

  • alex_

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 20:54

    kom på ett bra sätt att montera de här och hosta upp 9 papp!
    http://www.garderoben.se/produkt.php?id=596

  • rasmus_w

    Medlem
    22 oktober, 2006 vid 20:33
    Tbone wrote:
    Testade med pannlampa förra hösten. Funkade ok men problemet var att se vågorna i tid. Det var begränsat med spridning på ljusstrålen och detta gjorde det hela lite lurigt, men det funkade och jag kommer garanterat testa igen eller köra vid fullmåne vilket borde ge ett kanon sken. Finns ju iofs bättre pannlampor än den jag äger men problemet är att de inte är vattentäta/tåliga.
    Jag har mörkerseglat en del och tycker egentligen inte att man behöver ser vågorna om de inte är väldigt stora och då brukar man se dem. Har man en bra stance så hanterar benen choppen utan att man behöver se den.
  • bjornen

    Medlem
    7 januari, 2007 vid 19:29

    Här hittade jag något som kan fungera, bara att fästa en eller flera på hjälmen
    http://www.edgemagazine.se/produktnytt/?id=51 sen är det bara att köra !?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mörker surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.