Senaste nytt › Forums › Övriga › Off Topic › Motorcyklar Knutstorp!
-
He He jag som var glad att jag lyckades skrapa fotpinnarna!
-
jag la mig första gången där på min första bankörning.. hehe, de gick inte att hålla fullgas genom hårnålen med rd:n.. =)
vad kör ni för cyklar?
-
Min var en Yamaha Fj 1200 inte att förväxlaz med xj modellen som är en helt annan maskin. Tyvärr krossad under en Lastbil. Nu lånar jag svågerns Blackbird. Inga banracers men räcker länge till en nybörjare på MC som jag.
-
krossad under en lastbil låter inte kul!
hur lyckades du med detta?
tur de va cykeln iaf… -
Ställde den utanför trappen sen kom en lastbil och stannade när den skulle köra därifrån så skickade han mcn 1 meter upp i luften och 2 meter längs trottoaren. Hade det stått en bil där hade den hamnat i baksätet på den bilen. Stod i köksfönstret och tittade på hade inte en chans att hinna ner från fjärde våningen.
-
ZX9 R -99:a går som hejsan….
Hade en Z900 -75 tidigare….får ju lov att medge att 24 års utveckling märks….
-
hehe, kanske lite skillnad va??
mellan 75 och 99 hände det kanske lite på mc prestandan..
spec smidigheten kan jag tänka. har iofs aldrig provat nån gammal stor maskin.. -
Jag körde “den gamla” på bana åxå nåra gånger, funka bra, lite mycke “svikt” i ramen dock……
Otroligt va dom nyare bågara e stabila i jämförelse….
50 mer pållar, 70 mindre kilo, sexkolvsok i stället för enkolvs….
De e som å kita med en 2004 kite i stället för ett påslakan… -
haha… därför man aldrig vill testa att köra brossans zx9:a på bana. kommer kännas så tråkigt att sätta sig på rd:n igen.
fast rd:n e ju iofs kvickare å har kortare bromssträcka pga vikten. men oj vad dom andra försvinner då banan börjar öppna sig!! en bit över 100 i kruvorna å den slingrar sig som en orm.. -
De e ju iofs viss tjusning med slingrande ram åxå..
Men jag e ju lite tveksam till att en RD stannar fortare än en zx9… ialla fall av nyare årsmodell…men du kanske har lite friskare bromsar? -
njae vet inte om den stannar fortare men iaf på samma sträcka e jag säker på. den stannade på samma sträcka då den va ny om man kollar i papprena så stannade en ny rd -82 på samma sträcka som en ny zx9 -98. sen har jag stålomspunnet å ganska nyrenoverat. sen så är den något lättad mm så den stannar fort.
fast nu stannar den knappt alls, gammal olja, inte riktigt luftat å så men orkar inte fixa det nu när den bara går som transport. snart vinterrenovering.men även då dom e som dom ska så får man ju ta i till skillnad från en ny cykel där de räcker med ett finger i normala farter.
-
Jo, de ju sant…vikten gör en hel del…
Min gamla (Z900) var som ett ånglok som under gnissel å tjut minskade den farten en aning när man klämde in handtaget så knogarna vitnade…. (konstigt att man inte böjde av hantaget) -
klart man e moppebög! varför tror du man håller fast vid gammal förlegad tvåtaktsteknik?
men om du har känt käslan stå på ordentligt genom en kurva så både knä, fotpinne å ljuddämpare skrapar i å du ändå känner att du har koll så slår den käslan så gott som allt annat!! å ännu roligare blir de ju då om du samtidigt kör om nån gassig depåsnackare på en ny fin cykel..
Logga in för att svara.