Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mountainboard
-
Mountainboard
Publicerad av Anonym på 20 april, 2004 vid 19:23Ingen som kör med mountainboard? Själv kör jag på land när det blåser från fel håll…
kiters_se svarade 21 år sedan 10 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
skulle ha gjort om jag hade en, någon som vill bli av med en?
en juste sida annars e atbkite.co.uk
-
Vintersäsongen 2005 börjar ju snart
Har just fått hem första exemplaret. Skulle vara coolt att ladda i slalombackar (utan snö) med kite så man får lite längd flygning, kanske måste ha lite skydd då så man inte slår ihjäl sig. Provade i Gailo (fast då med skidor) va coolt fast lite lurigt i och med att man kör med ”felvända linor”.
Peter
-
Varför kör man med felvända linor?
Låt mig gissa jag tror det beror på att det är för att undvika hamna med ryggen i färdriktningen då kiten i normala fall är vriden ett halvt varv när man hänger under den.Hör gör man, kör man som vanligt när man kitar upp för backen & vänder bommen & kör spegelvänt när man flyger eller. Har jag gissat rätt? Berätta mer.**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
-
Svar till:
skulle ha gjort om jag hade en, någon som vill bli av med en?
en juste sida annars e atbkite.co.uk
[/ QUOTE ]
Jag har en begagnad till salu.
0762-446168
-
vore ju klart roligare om man fattar vad dom säger ingen som kan översätta.
-
Kör man spegelvänt hela tiden eller vänder man bara bomen & kör spegelvänt när man flyger? borde bli samma problem på vatten om man typ flyger som ex Hugo.
**** Bronco rider ****
– The Vänern keatöörs – -
Svar till:
Ingen som kör med mountainboard? Själv kör jag på land när det blåser från fel håll…
[/ QUOTE ]
vart kör ni? -
Svar till:
Går det å köra med kitewing eller måste man ha kajt?
[/ QUOTE ]
två skillda grejor… kite e kite o kitewing e den där satans grejen som man håller i (kallas även Skimbat)
-
Anonym
Gäst21 april, 2004 vid 19:29Svar till:
Vintersäsongen 2005 börjar ju snart
Har just fått hem första exemplaret. Skulle vara coolt att ladda i slalombackar (utan snö) med kite så man får lite längd flygning, kanske måste ha lite skydd då så man inte slår ihjäl sig. Provade i Gailo (fast då med skidor) va coolt fast lite lurigt i och med att man kör med ”felvända linor”.
Peter
[/ QUOTE ]
Då skulle jag lätt köra i Bollenkollen. Jag har åkt downhill med min bräda där och det är HÅRIGT… Fallhöjden är ca 150m och det är löjligt brant på slutet så man kan få en rätt juste luftfärd…
Underlaget är dessutom mjukt så man bör inte bryta alla ben i kroppen.
(En sån här kool rustning har jag…)/Riddar-Fredrik
-
Anonym
Gäst21 april, 2004 vid 19:33Svar till:
vart kör ni?
[/ QUOTE ]
Med drake brukar det bli i Fiskebäck. Utan drake mestadels i Brudarebacken, Fontinbacken i Kungälv och Bollenkollen.
Nu har jag iofs precis skaffat sommarhus i Skummeslövsstrand så fortsättningsvis lär det bli på stranden istället…
-
e det gött att köra i fiskebäck eller? (tippen menar du?)
var där o fjantade mig ett par gånger i vintras när det inte blåste tillräckligt för vindsurf. Men då körde vi ju på snö, brukar det inte bli rätt högt gräs o så där på sommaren?
jaja gott om hundar o deras lämningar finns det ju gott om humm
-
Anonym
Gäst21 april, 2004 vid 20:50Jodå en och annan bajskorv kan det bli
Men det höga gräset torkar bort det mesta fast jag har faktiskt lyckats undvika alla halkminor. so far.
Visst gräset blir ganska högt fram mot mitten av sommaren, men kommunen klipper två gånger per säsong. Det funkar fast gräset är högt, det får bara blåsa lite mer…
Helt bra är det inte.
Kanske fotbollsplanerna vid ishallen i Kungsbacka kunde vara något… Det är ju nästan lika stort som Heden…
Logga in för att svara.