Taggad: 

• Publicerad av swe-496 på 25 september, 2004 vid 17:49

Lördagen bjöd på bra vind för både Formula och Slalom. Dock lite byigt som det brukar vara på Görväln.

Formula fick genomföra 5 race varav 4 var det bra med vind i, det 5.e och sista var det VÄLDIGT stora vindhål i. Men prognosen stämde. De hade sagt att det skulle vara avtagande under dagen.

Storleken på segel för dagen var 11,0 som var helt perfekt förutom i sista då 12,0 hade varit ett bättre val…..

Surf Unique hade skänk väldigt fina priser till prisutdelningen för totalen.
    Jona Ljungström vann och fick välja pris. Det var 2st Vindsurfing.se Formulabommar, 1st Vindsurfing.se mast i helkol 5,50lång samt en Curtis FR17 fena. När Jona hade valt sitt pris (masten) så lottades resten av priserna ut.

Totalresultat de 5 första platserna:
    1 Jona Ljungström
    2 Per Boström
    3 Robert Åberg
    4 Johan Ekstedt
    5 Mattias Wallblom
    6 Jesper Blomberg

Resultat Görväln
    1 Jona Lungström
    2 Jesper Kujala
    3 Mattias Wallblom
    4 Nicklas Carlsson

Väl mött nästa år på banorna…

swe-496 svarade 20 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2004 vid 08:33

Kul att ni fick fina race! Jag kunde tyvärr inte vara med pga trasig fot. Tycker vi alla borde tacka både lokala arrangörer och Johan E för fint genomförd mellansvensk kupp!

De race jag varit med på har varit hur roliga som helst och endagsformatet tycker jag funkar fint. Till nästa år borde vi kanske till och med få till en segling till samt höja statusen på en av dem till “Distriktsmästerskap”.

Återigen tack!

Jesper B

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2004 vid 10:09

Jag kom 2:a totalt 🙁

/Johan Ekstedt
    För helt.. korrekta slutresultatet se http://www.lorch.se

Bra idé med Distriktsmästerskap Jesper -vi får satsa på det till nästa år

• swe-496

Medlem
    27 september, 2004 vid 14:09

Sorry Johan…
    Kom inte ihåg helt rätt mao….:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.