Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing MTB Truckar?

• MTB Truckar?

Publicerad av mozzy på 18 oktober, 2003 vid 21:17

Har hört ryktesvägen att det skulle funka med ett par vanliga skatetruckar om man förlänger axeln så att hjulen kommer utanför.
    Har tittat på ett par hjul från biltema, vet dock ej om dom skulle fungera då det är ”sköra” plast fälgar men med kullager.. Har även tänkt att testa med ”kickboard hjul”…
    Någon som har några erfarenheter???
    Nu när vintern faller på och det är på frysgränsen i vattnet (eller är jag för mjäkig kanske….) skulle det vara kul med nått som man kan slösa sin lediga tid på… Tar väl ett tag innan snön kommer så man kan köra med snowboard…

Vore tacksam för ALLA kommentarer…

davids svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mav

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 23:23

tjena
    jag har testat med större plasthjul på min longbaord, fick inget bra rull överhuvudtaget… om man köper hjul med metall runt/i själva axel hålet borde det funka bra.

good luck & good winds

• kitelife

Medlem
    19 oktober, 2003 vid 08:08

Jag har ett hemma bygge stående om du är sugen…

Den är din för en 1000;- (mindre än va delarna kostar löst, sen ska du fixa hjul lager förlängningar mm mm)

Har tyvärr bilderna på min andra HD (som krash häromdan) men ska fixa en bild…

Hör av dig om du är intresserad…

070-5544545.

• mozzy

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 10:33

Låter intressant.
    Vore tacksam om du kunde skicka en bild…
    Hur ”plant” måste det vara för att man skall kunna köra?

• davids

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 13:20

Hur menar du med plant? Det ska ju helst vara plant dvs, varken nedförs eller uppförsbacke, däremot spelar det mindre roll om det är gropigt och så. Där jag kör är det gropigt som faaan med typ stora bunkrar och plättar med högt gräs som man får plöjja igenom. Inga konstigheter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing MTB Truckar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.