Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › MTX 125 första intrycken
-
Hej Daniel
Nej inte MTX för lättvind om du väger 90kg., men vänta några dagar för jag har
just gömt min nya Seatrend Formula 100cm i ett skjul så familjen inte ska
upptäcka den. (inte en enda bräda till vi ska åka till Grekland, hur många har du
egentligen, …..) Den ser ut som ett stort vitt pingisbord, så den var klart svår att
gömma. Precis som det inte räckte med MTX:n (vad har jag gjort??)Kanske är det så att man måste upp på en 100cm Formula för att få den här
verkligt tidiga planingen som man egentligen vill ha. Technon och Vision planar
bra, BEE,n behöver lite mer tryck för att gå upp i planing, ungefär 6-7 m/s med
+9 men då påminner den om en mindre bräda vilket tydligen också var syftet för
Fanatic.Fast på nåt sätt skulle jag ändå vilja ha betydligt tidigare planing och kanske är
just “Pingisbordet” det jag söker.En sak är dock HELT klar “vita monstret” måste vara den absoluta perfekta
nybörjarbrädan. Hands down. Till råga på allt lätt, givetvis skör, men också
ruskigt snabb med större segel.Jag kommer köra den med max 9.3 under en period och det gör att jag kan skifta
rigg med mellan MTX:n och Formulan och verkligen förstå vad det hela handlar
om.
Det snackas mycket skit om Formulabrädor, inte bra i hårdvind + chop + djupslör
osv. men nu får jag svaret.Det perfekta vore om Formulan och MTX:n var de enda brädor jag behövde.
Men kanske är det så att Formulan känns som en drög om man inte just vill tävla
med den.Ett problem för oss som surfar i gärdsgårdsserien är att några av dom som har
väldigt bra åsikter om prylar och tekniker är själva grymt vältränade så det blir inte
helt rätt för oss i spagettiligan som mest är ute efter den perfekta surfkänslan.Daniel om ca en vecka vet jag och är du nära 08 så kan du ju prova mitt nya
pingisbord själv.
Återkommer
Mvh / BossePS Seatrenden är tillverkad i Slovakien, varför kan inte vi också tillverka såna där?
-
Jasså, det är du som fått min Seatrend som jag skulle fått förra veckan :-). Fan ta SP och Skidsport…..
Logga in för att svara.