Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MTX det sa bara ZMACK!

• MTX det sa bara ZMACK!

Publicerad av anonym-anvandare på 12 mars, 2001 vid 18:52

Märkligt här läser man i stort sett varje test i Surf, Windsurf, mfl sen mitten av 90
    talet och så får man syn på en bräda i en annons i Surf som ingen hittills har
    testat och Zmack…..
    Nu är den hemma och det känns ruskigt mycket mera ZMACK.
    Fler surfare tror att detta med free-race kan bli en trend och det är möjligt, men i
    mitt fall så är det en helt personlig grej …. en snabb bräda som också är något
    förlåtande. (Nej den är säkert inte bäst, F2 och RRD gör ju också free-race
    brädor och dom är säkert bättre och AHD har säker nån som matchar och är
    bättre.)

Märkligt att köpa en bräda på nån sorts konstig känsla och Bromma S är som
    vanligt en ytterst sympatiskt ställe att handla på för såna som mig som tycker om
    att kolla runt i större surf-affärer (nej, nej, jag pröjsade fullt pris).

Det där med mitt, mitt, mitt är ett passerat stadium för mig, så bor du i 08 heller har
    vägarna förbi 08:a så är det fritt fram att testa i Björkvik tex. I April kommer ett
    Simmer Pro Race 8.5 som borde vara kanon till denna bräda.
    Alltså för test maila: windsurfing@telia.com så får du min mobil för ju fler som
    testar desto bättre synpunkter. Men som sagt den är ju givetvis inte för alla.

Brädan ser faktiskt rätt häftig ut, i alla fall det verkar de flesta vara helt överens
    om just detta (MTX 125 L (6.9 kg).) 8-10 grader i luften sen………………….
    Mvh / Bosse

Bilder på MTX + lite från Japan från förra veckan.

http://w1.871.telia.com/~u87108755/

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • dude

Medlem
    13 mars, 2001 vid 00:04

Verkar helt rätt!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 06:50

Tack

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2001 vid 07:34

MTXen ser gryyyyyym ut! Vi ses i Björkvik!

Hörde något om att brädan snabbt skulle upp på vinden… Antar att frugan inte är uppe på vinden särskilt ofta 😉 (åsså hoppas vi att hon besöker konfen med liknande frekvens)

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 09:36

En sån vill jag ha!!!!

//Slapas.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 09:50

För några år sen åkte jag hem i bilen med ett större Race-segel från ovannämnda
    affär. Gissa vem som dök upp i en bil bakom min bil…. trist diskussion.
    Den här gången klarade jag mig med 30 sekunder och lyckade hiva in MTX:n i
    en liten bod med div. cyklar där ligger den tills nån får för sig att börja cykla……
    Just nu försöker jag hitta rätt formulering: “OK det blev ingen PH-lampa men se
    det från den ljusa sidan, en MTX …………”

Fast till det väsentliga:
    Jag har en Explosion295 som är kanon för 08 förhållanden. Passar perfekt med
    ett GTX9.3 och då blir det mycket seglingsdagar.
    Det skall bli verkligt intressant och jämföra MTX:en med 295:an för på nåt sätt
    ligger de “åt samma håll.”
    Är det 5% skillnad, 10%, 15%, …. osv. Surf-skickligheten spelar ju stor roll för en
    sån test så det vore kul om några till skillnad från mig duktiga surfare också
    parallell- testade.
    Mao hur mycket går utvecklingen framåt egentligen? Känsla, speed, mm. Fast
    6.9 kg på MTX:n lär bli ett lyft.
    /Bosse

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2001 vid 10:09

Ahhh, been there, done that… “Hade inte du en röd bräda förut, vad är det här för en blå?” (Dr Masses nya AHD under sängen i gästrummet).

Du kan nog lugnt kränga av din Explosion 295. Efter en halvmeters till en hel meters segling på MTXen har jag svårt att se dig åka runt särskilt mycket på Explosionen… 😉

“Ah, bytte min gamla mot en ny” är alltid ett fint argument.

Fast numera kör jag med öppna kort mot frugan. Det är tufft… Hennes läskigt träffande citat “hur vore det om du handlade mindre och seglade mer” bet hårt och är något som jag siktar på i år… Vi får se… Ett par segel blir det nog… Aaaargh, jag är beroende! “My name is dr Masse and I am a windsurfstuffshopaholic”. Nåja.

Surfa På!

• voodoo

Medlem
    13 mars, 2001 vid 10:18

eller… “den luktade illa och vill ju inte få besökare att tro att du inte städar” är ju en bra ursäkt…

vooodo wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 11:08

DrMasse Jag tror också att 295:an åker men ska verkligen försöka att gradera
    skillnaden på en personlig skala 1 …9, 1:Värdelöst, 5:Varken eller, 9:
    Kanonbra. mellan 295:an och MTX:n.

Voodoo: Din kommentar är suverän.

Till fruns försvar kan sägas att hon bott på Oahu i ett år och verkligen tycker
    vi ska åka dit igen i år ….whooops nu kom hon / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 11:19

Ja ja, Masse!

Öppna kort i all ära, jag provade med det= ingen vinnare hos hemma laget.

Å andra sidan så kanske det var för öppet: Vaddå ny. Jag var ju tvungen, den
    gamla gick ju sönder.

Och då fick man ju höra att man var en helidiot som köpte den förra brädan
    för sååå dyrt och så håller den inte för något.

Vad säger man då, jo att: jag skulle bara försöka göra en lollipopmctwist i
    underrotation på andra varvet…..Ju!

Och frun replikerar med: Du får väl köra försiktigt!!!!!!!!!!!!!! OK, end of disscusion.

Så numera kör jag bara med need to know basis och mörkar hejdlöst.

Och har lika kul för det.

Det såg väldigt platt ut i hamnen Bosse, det hade varit ypperligt att
    speeda runt i bassängen och du hade säkert kommit på TV.

Men det verkar vara lite väl expensivt i Japan, hittade du någon surfbutik
    eller var det bara jobb?

MVH///J.S.

• dr-masse

Medlem
    13 mars, 2001 vid 11:46

Vi får väl se hur länge jag klarar av att köra med öppna kort… försökte härmosistens förklara varför man behöver en fyrmetersmast till vågsegel och hur det kommer sig att min sprillans språjtans Bee 84 inte va något för Guincho (vi skall dit) utan att jag ville byta den mot en ny vågis… Gick sådär halvbra kan vi väl säga… 😉

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 mars, 2001 vid 12:28

Ja J.S. jag hade bergsäkert kommit i TV om jag surfat där. Japanerna har helt
    klart en humor som ligger våran egen väldigt, väldigt nära. Märkligt nära faktiskt.
    Fast vad gäller långsiktiga affärer verkar det sista man skall tänka vara
    “Sverige.” Helt klart.

Nite-Lite-Surf-Iden är redan förankrad där hos några och jag ska dit igen inom
    några månader. Denna gång åker jag till Wada som är deras surf-paradis.
    Windsurfing är stort i Japan och dom har en lång tradition. Har också träffat
    några kul-typer som förstår trafikskyltarna så det blir lättare nästa gång.

Det finns en hel del skitigt vatten och man bör också kolla upp var hajarna håller
    till (helt klart) men bortsett från det så är Japan en kanon-ö för just windsurfing
    även om de Japaner jag träffade tyckte jag borde åka söderut och testa också .
    I Boards/March hittar du en bra artikel om w-surfing i Japan.

Det jag vill är givetvis att bila runt “hela ön” och surfa “nästan överallt” precis
    som jag gjort med Fuerte, Mallis och Lanzarote.

Det är också helt klart att “min produkt” har grym bäring på flera andra ställen än
    Sverige så just nu är det många tankar (det kan du se på min hemsida första
    sidan). Har också tagit ett radikalt beslut att fixa fram en 1-2minuters
    reklam-video, ev. med snuttar från Tokyo, Chicago och Taipei och Nite-Lite-Surf
    mm. det bärande är givetvis w-surfing varvat med jobb-pryttlar. Musik nåt a la
    Papa Roach “My Last Resort” (Napster). Ett verkligt intressant projekt.

Mvh / Bosse (som just nu undrar jag var jag skall skruva i fot-stropparna på
    MTX:en för det är 12 grader i solen)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing MTX det sa bara ZMACK!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.