Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › Mui Ne, Leva och bo?
-
Mui Ne, Leva och bo?
Publicerad av hassejr på 9 januari, 2009 vid 09:56Kommer några frågor till här.. 🙂 :ooo:
Hur mycket ligger priserna på per natt på hotellen/Bungalow? Vad Kostar det att äta på ett nice ställe? Shopping, är det samma som bali, rusty shorts för 50 kr etc etc, eller är det bättre att åka in till phan tiet för sånt?? Hade vart kul och veta eftersom jag åker med nästan tom väska.. tack för svar :laugh:
Kjello svarade 15 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Kjello
Gäst9 januari, 2009 vid 15:26läst tror det va i reseguiden eller MinTur, någonstans, “en bungalow på beachen i Mui Ne, hel familj för 20 kr natten.
deras resa va nog något år sen,
men det ska finnas Hostels billigt, och billigare längre norrut på stranden. -
Jag har precis varit i Mui Ne i två månader. Så ofantligt billigt är det inte där eftersom där är en del turister. Men med det sagt så är det ju definitivt inte dyrt mätt i Svenska förhållande. Boende i de delarna där flest kitesurfare bor ligger ungefär på 5 till 20 $ för ett rum med dubbelsäng beroende på standard och huruvida det är precis vid vattnet. Möjligt du kan komma undan billigare om du bor lite mindre centralt. Surfkläder är dyrt där om man vill ha äkta grejer, överhuvudtaget är all kiteutrustning väldigt dyrt där, dyrare än i Sverige. Kopiorna är ganska billiga men det är ungefär samma quicksilver t-shirts i alla butikerna så det är gissningsvis bättre att åka till Phan Thiet. Där finns även en rätt sevärd marknad så det kan va värt ett besök.
Men Mui Ne är ett riktigt trevligt ställe. Där finns många och schyssta resturanger och ska du dit nu i Januari så kommer det garanterat blåsa ordentligt. På de billigare resturangerna kan du äta en schysst måltid med en öl för 25-30 kr. Testa resturangen Lam Thong, väldigt enkelt men billigt och bra mat. -
lr10;524834 wrote:Jag har precis varit i Mui Ne i två månader. Så ofantligt billigt är det inte där eftersom där är en del turister. Men med det sagt så är det ju definitivt inte dyrt mätt i Svenska förhållande. Boende i de delarna där flest kitesurfare bor ligger ungefär på 5 till 20 $ för ett rum med dubbelsäng beroende på standard och huruvida det är precis vid vattnet. Möjligt du kan komma undan billigare om du bor lite mindre centralt. Surfkläder är dyrt där om man vill ha äkta grejer, överhuvudtaget är all kiteutrustning väldigt dyrt där, dyrare än i Sverige. Kopiorna är ganska billiga men det är ungefär samma quicksilver t-shirts i alla butikerna så det är gissningsvis bättre att åka till Phan Thiet. Där finns även en rätt sevärd marknad så det kan va värt ett besök.
Men Mui Ne är ett riktigt trevligt ställe. Där finns många och schyssta resturanger och ska du dit nu i Januari så kommer det garanterat blåsa ordentligt. På de billigare resturangerna kan du äta en schysst måltid med en öl för 25-30 kr. Testa resturangen Lam Thong, väldigt enkelt men billigt och bra mat.Låter grymt bra ju.. 🙂 Nåt mer tips på vad som är värt o kika på? sanddynerna tex!?
-
Kjello
Gäst29 januari, 2009 vid 13:10Jag har varut har 5 dagar nu, fick direct tag i ett hus 5min fran Mui Ne beach for 800kr/man, mitt emot mr Lee (agare av Best kitescool).
Har ar crowded c:a 100 tal kitesurfare ute samtidigt.
Bra vind varge dag inget moln inget regn HETT.
Kopte en Shinn 132 kiteboard idag for 7100kr mytt. och ett langarmat rashguard 210kr.
Sa nu kan jag kitesurfa sa fort min fruktansvarda solbranna mildras.
Logga in för att svara.