Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Munkholmen
-
Munkholmen
Publicerad av simhud på 11 juli, 2012 vid 09:27I jakten på nya roliga ställen så letade jag idag på Munkholmen på Spotguide… 30 minuter i bil för att mötas av skylten ”vindsurfing undanbedes”. Nåja, skitväder och ingen badande + två kajaker som fipplade runt innanför avspärrningen.
Döm om min förvåning när inte mindre än två (2) boende kommer svepande som två kungsörnar när jag lagom burit ner grejerna. Kajak är tydligen ok, vindsurfing inte… 😡
ladda svarade 12 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
?? var där idag och körde. Vars kom de boende ifrån? bor ju en vindsurfande familj(som inte verkar hänga här dock) där som varit nere och pratat men har aldrig stött på ngn som Inte vill att man kör. man launchar ju bredvid badplatsen och riggar där det finns plats. allt för att inte störa de badande.
Trist om det skulle bli förbjudet, är ju enda platsen jag har på västliga vindar som jag hinner fram till innan brisen är över =/
-johan
-
Eeh… Vänta nu. Så länge badet ägs av kommunen så ska de fanimej hålla käft.
Kör upp förlängaren på tvären på någon av dem och hälsa från mig, gnäller de på att det gör ont kan du ge dem mitt nummer så ska jag förklara varför.Du kan hänvisa till både allemansrätt och ifrågasätta deras agerande med tanke på att badplatsen ägs av Sigtuna kommun!
http://munkholmen.org/badet.htmlVisa hänsyn till de som badar och segla på hur du vill.
Däremot tycker jag att om det händer igen så är det bara att lyfta luren till Sigtuna kommun och klaga högljutt. Såna där idioter ska fan inte springa lösa. Fråga vad de heter och undrar de varför så berätta att du tänker ringa kommunen. Sånt brukar ge fart i brasan. -
haha.. är på tok för svensk för att orka argumentera.. men ok. får bli rdm förlängaren då =D
-
Har faktiskt spenderat kvällen med lite research och det finns ingen som heter ”privat strand” i 99% av fallen. Alltså är det allemansrätten som gäller, så nästa gång det blåser SV är jag preppad med argument…
Edit:
Har även mailat Sigtuna kommun och frågat hur dom ställer sig till inskränkningen av allemansrätten med skylten vid badet. -
Simhud;692947 wrote:Har faktiskt spenderat kvällen med lite research och det finns ingen som heter ”privat strand” i 99% av fallen. Alltså är det allemansrätten som gäller, så nästa gång det blåser SV är jag preppad med argument…
Edit:
Har även mailat Sigtuna kommun och frågat hur dom ställer sig till inskränkningen av allemansrätten med skylten vid badet.Bra där!
Du kan gott påpeka för kommunen hur de leker stasi också. -
Simhud;692947 wrote:Har faktiskt spenderat kvällen med lite research och det finns ingen som heter ”privat strand” i 99% av fallen. Alltså är det allemansrätten som gäller, så nästa gång det blåser SV är jag preppad med argument…
Edit:
Har även mailat Sigtuna kommun och frågat hur dom ställer sig till inskränkningen av allemansrätten med skylten vid badet.Har du fått något svar från kommunen ännu? Rapportera gärna då jag själv var stammis där när jag körde för massor av år sen, är på g tillbaka så vill ju gärna kunna surfa där igen 🙂
-
nån som ska dit ikväll om det blir prog?
trist att komma dit själv och möta ”mobben”
-
Den där skylten har suttit där sedan 90-talet och ingen har brytt sig. Antagligen är den någon/några nyinflyttade stackare som behöver få veta vem som bestämmer.
Efter en lyckad helg men många på fjärden är även skylten fixad.
[IMG]http://www.myspace.com/my/photos/photo/44450620/Album[/IMG]
-
Den där skylten har suttit där sedan 90-talet. Inget att bryr sig om. Antagligen är det nyinflyttade stackare som varit framme och klagat.
Efter helgen med mkt surf ser det ut så här:
-
Munkholmen kanske man skulle kunna ta sig till. Det är ju mindre köer än ner till Dalarö. Vad kan det ta att köra från Solna? Typ 30 min?
Hoppas hoppas att vinden håller i sig.
-
oscarlj;698873 wrote:Munkholmen kanske man skulle kunna ta sig till. Det är ju mindre köer än ner till Dalarö. Vad kan det ta att köra från Solna? Typ 30 min?
Hoppas hoppas att vinden håller i sig.
25-30 min från Solna om det inte är några köer.
Vid lunchtid hade några redan hunnit ut.
-
är så nedrans typiskt.. har inte ens segel så det passar.. vad hände med Lagom(?)
men det är väl tur det för litar inte på att vattenstarterna sitter heller..Hoppas ni fick en härlig session
-johan
som bara har lättvinds-kit 😀 -
Kom ut vid 16:30. riggade upp så fort jag bara kunde och fick c:a 45 min varvat med guppande och fullt ös (överriggad på 5.3)
Inte min bästa surfdag, men bättre än ingen alls 🙂
-
Jag hann rigga klart ungefär samma tid, var ute lite innan 17. Då hade vinden avtagit en hel del. Vi var 4 pers som gick ut från strandpromenaden och det var säkert lika många från Munkholmen på andra sidan.
Solen sken dessutom under timmen jag var ute.
Logga in för att svara.