Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Musik!
-
Musik!
Publicerad av ola_p på 18 oktober, 2002 vid 20:22Ok, detta har väl varit(/är) uppe förut…
Men, det är mest, ”till surfet” musik som diskuterats… Så vad lyssnar man på annars?
Här hemma snurrar en del ceasars palace, radiohead, pavement, morcheeba, doors, lee scratch perry, å lite annat som jag inte kommer på nu…
några bra låtar som förtjänar att nämnas:
Rob Zombie – Dragula, från polakow filmen ni vet…
Morcheeba – Otherwise och Over and over, lite lugnare, men grymma låtar…
Lee Scratch Perry – Chase the devil, börjar nästan bli sönderlyssnad dock…
Radiohead – Inside my headVad säger ni? Vad skall man lyssna på?
skarabe svarade 22 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Beror på vind och väder och ambitionsnivå. Kan vara bra med lite soft ibland…
-
Jag tycker inledningslåten i home and Around är jävligt grym, iofs ingen röst men det är inte alltid det behövs!!
-
tja, de e bara å kika på mina inlägg under tråden ”music”. De e vad som vanligtvis penetrerar mina trumhinnor, jag skriver hellre genrer än artister då listan skulle bli längre är tomtens.. Men gillar du reggae och har tröttnat på lee perry skivan så ger jag dig gärna en uppdatering på den fronten om du har snabb anslutning och messenger!
Litet axplock från dagens skivcase iaf:
artist & album
REGGAE&DUB:
per tjernberg – universal riddim (grymt bra fokmusiksinspirerad dub & reggae från södermalm)
steel pulse – handsworth revolution
kalle baah – blacka rasta
johnny clarke – classic rockers
dub syndicate – fear of a green planet
mad professor – dub me crazy
sky high & maumau – sky high in dubland
gladiators – dreadlocks the time is now
pablo moses – reggae greats
israel vibration – same song & same song dubwise
horace andy – hits from studio oneSKRUVAD DUB:
allt från ”dubmission records” http://www.dubmission.com
ras command – serious smoker
mad professor – new decade of dubAMBIENT&CHILLOUT:
no noise – chackra lounge
solar quest – orgship (helt fenomenal!)
nor elle – slapstick
onmimotion – samlade gobitar
ooze – where the fields never end
max maxwell – continous play
sounds from the ground – terra firmaDOWNTEMPO&FUSION:(fortfarande chill, men lite mer beats)
ozric tentacles – best of
slide five – rhode trip & people places and things (jazzig downbeat, siitbra. Passar bra på festen)
greyboy – mastered the art & land of the lost (likt slide five fast mer hip hop influerat, oxå siitbra. var för övrigt soundtrack till snowboardrullen ”haakonsen factor”)
morcheeba – big calm & who can you trust (får ej missas)
jeep jazz project – digital flavor on the sonic frontier
soulstice – illusions & mixed illusions
cafe del mar – det bästa från vol 1-9märks det att jag är lika hängiven till musik som ws?
-
Heder åt sir John men vafan är MSN för nåt ?
Där finns väl lite från 2002 va ??
Jag hävdar att man för att surfa bra behöver lite av varje
Flow
Aggresivitet
Dynamik
Hints-nåt att hänga upp sig på.Sir Johns lista borde vara flow så god som någon men
Santana – supernatural slår den inte…..Har jag rätt eller stämmer det ???
-
Imponerande SirJohnlRie. Många låtar jag aldrig hört talas om men gärna skulle höra.
Finns det något möjlighet att köpa en CD med dessa låtar av dig ?Marcus
-
Imponerande SirJohnlRie. Många låtar jag aldrig hört talas om men gärna skulle höra.
Finns det något möjlighet att köpa en CD med dessa låtar av dig ?Marcus
-
på yahoo finns ett rum för extremfreaks
men man kan ju alltid skapa ett. -
Jo, ja… Nu är det så att: det funkar inte att skicka filer med icq då jag kör mac…
Msn bara hänger sig… Ftp är bra!! Men jag har en router, så det går inte att lägga upp ngn pga ip nummer…
Aim skulle kunna funka, har inte testat filöverföringen än dock, men kanske värt ett försök?
Jag skall nog ta och kika lite på vad du hade… Rootvälta är schyst om du letar svensk reagge…
åhh.. vad jag saknar surf ftpn… Kan ingen lägga upp en ny snart?
Jo, adsl har jag, dock inte lika gott om hårdisk utrymme… bara typ 1.5 gb över nu… Om det en gång…
-
Angående Surf-FTPn… Jag lägger gärna upp en igen, men eftersom jag har ganska ont om cash (läs: pank) så ser det surt ut… Men om någon har en _gammal_ dator (läs: P1a) stående i garderoben som ni kan tänka er att donera till en FTP så är det bara att skicka =)
Eller typ en insamling eller nåt
Annars är det
Radiohead
Pluxus
Strokes
Broder Daniel
Kent
Paul Oakenfold
Paul van Dyk
Hoho
och lite Puss
som gäller =) -
Måste bara tillägga att Polakow filmen är lik Crusty 2000 och
Seth The Hard Way! tillsammans!… -
Dogwood är riktigt bra!!dom gjorde bra många låtar till The Wave!..
-
Lite australiensiskt är ju aldrig fel!
Reef – Place your hands, New bird, Lately stomping, Hold on tex.
Dessa blir en annan alltid laddad av..
Sen kan man ju toppa med lite Hellacopters. -
Reef är aldrig fel, inte heller System Of A Down, Pearl Jam, Godsmack eller de lokala hjältarna Millencolin.
-
Möjligen skall vi pensionera våra datorer på jobbet snart.P133 med 128 MB internt.Duger det???Är det bara (min kropp) burken du vill åt.
-
Det där duger mer än väl!! Låter ju riktigt gött!! Burken räcker, det andra fixar jag själv… Om du/ni är villiga att donera en så säg till =) Ha d! /Eli
Logga in för att svara.