• steffo

Medlem
    10 mars, 2003 vid 21:52

Dela upp träningen på två dagar och träna varje del två gånger/vecka.
    Ex
    Mån A
    Tis B
    Ons Vila
    Tor A
    Fre B

Detta borde vara lagom om du tränar hemma och inte tränar mer än 20 min åt gången.
    Magen tål mer träning och kan tränas 2-4 gånger/vecka men variera övningarna. Om du har en skivstång och inte är rädd om golvet så prova roll outs med knäna i golvet. Träningsverk i magen får en helt ny innebörd :-).

För att träna statisk greppstyrka prova att hänga i en chins stång så länge som möjligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2003 vid 10:32

jag tror det bästa e en enkel 3-split på gymmet med mycket basövningar och kompletera med intervall eller vanlig jogging 2-3 ggr i veckan.. det enda jag funderar på är att man kanske ska undvika att gå upp för mycket i vikt..mer vikt0mindre segling…..brukar ni deffa ner er innan surfsäsongen börjar?

• anders_hoffman

Medlem
    11 mars, 2003 vid 12:06

Införskaffa ett så kallat “exercise wheel” som jag gjort. Kör 20 morgon 20 kväll. Tränar absolut hela kroppen (förutom vaderna)

/ANders

• hifly

Medlem
    11 mars, 2003 vid 15:41

träna mage, lår, armar och träna kondition

• hifly

Medlem
    11 mars, 2003 vid 15:42

träna 2-3 ggr i veckan det räcker

• jorgen

Medlem
    11 mars, 2003 vid 16:16

Det här med hur ofta man skall träna är helt individuellt. Jag själv tränar 4 pass i veckan (man är en gammal gymräv) men tre pass brukar vara “standard”. Att träna magen oftare än någon annan muskelgrupp är ingen bra ide. Magen är precis som alla andra muskelgrupper och bör inte tränas oftare. Som bekant så fungerar inte punktförbränning. Hur mycket TV-shop än vill det. wink.gif Skall man träna skall man träna _hela_ kroppen. Så glöm inte benen.

//jörgen

• donpedro

Medlem
    11 mars, 2003 vid 20:44

Om man vill ha starka under armar har jag ett bra tips: holl armen i c:a 90 graders vinkel och rulla sedan en hantel med handleden ut på fingrarna utan att röra armen. Man får jävligt starka under armar och ett grymt grepp på bommen sen är det jävligt bra för alla som tävlar i armbrytning. Tro mig jag vet jag e nämligen SM tvåa i 57kg klassen i armbrytning. wink.gif

• jorgen

Medlem
    11 mars, 2003 vid 21:41

Ja, det är en kanonövning. Man kan köpa Captains of crush också. Dom är riktigt grymma. Bygger brutal greppstyrka. Finns här : http://www.easytrade.net/bksports/kategorier.dip?catid=463806
    Finns lite mer att läsa om greppträning här: http://www.bk-sportsmag.se/greppstyrka/index.htm
    //jörgen

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 12:11

Donpedro, skall man alltså vinkla armbågen 90 grader, hålla överarmen längs med kroppen och först använda fingrarna och sedan handleden för att föra hanteln mot kroppen?
    /Henrik

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2003 vid 14:20

FAT IS FAST!!

• anders_hoffman

Medlem
    5 april, 2003 vid 11:54

Lite sent kanske.. Men jag såg en kille på gymmet här om dagen som trixade runt på en balansbräda (eller platta). Det sllog mig att han hade en grym balans.

Balans är ju något som verkligen krävs i vindsurfing, frmaförallt när man kör freestyle, då man snurrar och landar felvänd med tryck på fel ställe osv… Då krävs bra balans!

Är det någon som vet hur man tränar upp balaansen på ett smart och effektivt sätt??

/Anders

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    5 april, 2003 vid 16:27

surfa? smile.gif
    eller gå på lina kanske wink.gif

• mons

Medlem
    8 april, 2003 vid 10:36

ett tips som jag lärde mig när jag gick på cirkusskola som mindre var att använda sig av ngt rör, med en ca. 7-10 com i diameter och sedan en bräda på det… dvs. lägga röret ner på marken så att det kan rull, sedan brädan på det, och tillsist dig själv på toppen.

Där var en sjukt säker kille som balanserade 8 rör på varandra, så att de kunde rila åt olika håll…sedan stod han där upp och balanserade… =)

men det räcker nog med ett rör i början., sedan kan man försöka växla rör…krävs det lite mer balans.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.