-
mXr Ufo Weed Speed
Fick testat nya weedfenan från mXr idag. Körde 22 cm med 6,2 i ca 10-13 m/s. Valde lite mindre segel som ett test och jag tyckte det funkade riktigt bra. Fenan har betydligt tjockare profil än Hurricane och är gjord i G-11. Det syns inte på fenan att jag seglat 53 km i dammen med obligatoriskt bottenskrap vid varje start. Detta som äter upp Hurricane fenorna på nolltid. Trots tjock profil så kändes den riktigt hal och jag var inte ens nära spinout någon gång under dagen. Detta gör att man kan känna sig trygg när det brallar i och man verkligen inte vill ha släpp. Jag tog sjukt bra höjd med den också. Det var nog den bästa nyheten på mycket länge på weedfronten.
Jag kommer vara “ambassadör” för dessa fenor i Sverige, och tar från nu upp beställningar om det finns intresse. Förmodad leverans om ca 3-5 veckor. Perfekt till höststormarna. Senare kommer det finnas weedfenor på hyllan, men just nu tillverkas fenor för Holland, Frankrike och Tyskland. Därför tar det lite längre tid för denna första leverans att komma hit…. PM eller mail till mjildestad@gmail.com senast fredag denna vecka för denna leverans.
Storlekar från 18 – 32 cm pris ca 1600-1800:- beroende på storlek och eurokurs…
Logga in för att svara.