Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing My early call: Epic Torö

• My early call: Epic Torö

Publicerad av jesper-b på 7 maj, 2012 vid 12:14

Visst vet vi av erfarenhet att rapporterna dras ner lite allt eftersom det närmar sig, visst vet vi att det är enklare att förutse kulingar på västkusten, eller ändå hellre Danmark, och visst vet vi att dessa riktningar kan ge episkt på Gotland. MEN, jag lever på hoppet om att

Torö levererar 2 meter face och 4.7 side off tidigt lördag morgon!

/JB

meeru-robban svarade 12 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • svenne

Medlem
    7 maj, 2012 vid 12:24

Å hoppsan… …jag är utan familj! 🙂

• nachoman

Medlem
    7 maj, 2012 vid 12:44

Uhhjj… hur blir käringviken vid NV som på lördag fm? Kan det rulla in lite dyningar från syd eller är det stenstranden som gäller?

• dr-masse

Medlem
    7 maj, 2012 vid 12:45

Skräm inte bort vind- och våggudarna, Jesper! Men, även jag lever på precis samma hopp, ah.

Svenne, min bräda skulle må så fint av nya slot-box inserts tills dess… 🙂

• dude

Medlem
    7 maj, 2012 vid 13:50

Det ser ut att hända nånting i alla fall! Det här ska följas upp 🙂

• maca

Medlem
    7 maj, 2012 vid 14:30

vilken säsongsstart det kan bli, hoppas det håller.
    Dax att plussa hemma – just in case

• charlieb

Medlem
    8 maj, 2012 vid 14:02

Jag e på. Ska man debutera på stenstrand låter det som både kul och dyrt nöje en lördagmorgon:)

C

• dr-masse

Medlem
    8 maj, 2012 vid 14:13

Lite oroande att predictwind inte har kvar vare sig sydvinden eller vridet… men vi får se!

• charlieb

Medlem
    8 maj, 2012 vid 14:30

Oroande är att det är tisdag och man litar/hoppas på en progg fyra dagar bort…
    Men anledning till förhoppning ska man inte slarva bort:)

• jesper-b

Medlem
    8 maj, 2012 vid 15:08

Hm, proggen går upp och ner, dock inte enbart ner. Jag är ju nästan på väg till sudret dock… men vi får avvakta och ser vart det bär hän… om det nu gör det!

Skulle det vrida upp för snabbt mot nord kommer ju surfet kunna vara episkt, så nått borde det bli, nånstans…

/JB

• pipe69

Medlem
    8 maj, 2012 vid 16:14

Kvällssurf, övernattning och morgonsession på Torö inplanerat och godkänd hemmavid :smirk:. Kameraman från SantaSurf-rullen med all sannolikhet med i laget så nu är det bara prognosen som ska hålla.

Syns i brytet 😀

• maca

Medlem
    10 maj, 2012 vid 13:01

kvällssurf, övernattning och morgonsession kanske kan bli något…

• _frippe_

Medlem
    10 maj, 2012 vid 13:34

Jag tycker prognoserna börjar se sämre ut för fredag kväll men lördag morgon borde väl kunna bli värd resan? Solen går upp 04:30 enligt Windguru och håller nedanstående i sig kan det blir trevligt de första ljusa timmarna.
    Skönt att höra att man inte verkar blir ensam i så fall.

• svenne

Medlem
    11 maj, 2012 vid 11:30

Jag hade hopp om tidig lördagsmorgon, men nu ser det tveksamt ut. Hade jag inte haft grejer att åka tillbaka till som dessutom börjar 09.00 så hade jag nog åkt ner. Om inte annat för att det kan bli supermysig surf om vågorna är kvar när vinden vänder. Ren offshore på Torö betyder lite vind och fina vågor. 🙂

Jag chansar på surf ikväll och måndag. 🙂

• dr-masse

Medlem
    11 maj, 2012 vid 11:36

Ja, det ser kleeeeent ut för morgonen. Kanske åker ner ändå, och inser än en gång att den där surfbrädan måste införskaffas…

• _frippe_

Medlem
    11 maj, 2012 vid 13:20

Ja…. rätt eller fel vet vi imorgon men jag skippar resan ner till Torö inatt/morgon och väljer att köra storbrädan ikväll efter jobbet på Dalarö eller Björkvik istället.
    Svenne, tack för tipset om den där grafen i Windguru, den hade jag missat.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing My early call: Epic Torö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.