Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mycket vind i Skåne, var på NO?

• culing

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 16:41

Tjena!
    Är i Viken, kanske tar mig söderut i morgonbitti.
    Är det klagshamn som gäller tror ni?
    Mvh Pär

• jester

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 16:42

vinden ser ju lite skakig ut… får se vad som händer

• joth

Medlem
    4 augusti, 2006 vid 17:13
    culing wrote:
    Tjena!
    Är i Viken, kanske tar mig söderut i morgonbitti.
    Är det klagshamn som gäller tror ni?
    Mvh Pär

Om du är i viken så dra annars till Jonstorp. Där är det hyffsat rätt på. Kan kanske bli vågor med.

Vinden verkar inte komma igång alls på västsidan om man får tro DMIs senaste. 5-8 bara. Ost verkar få mest vind. Så vi får se vad som händer.

• klang

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 07:01

Ser ut som att Skånes västkust drar nitlott, prognoserna är nerdragna… får väl köra ut och kolla… men annars blir det nog att dra till ostkusten.

Enligt spotguiden så ska vitemölla ha plattvatten, svårt att tro det! Måste vara inne i hamnen i så fall ;-). Om det inte trycker på här på västkusten så tror jag vi sticker till Vitemölla faktiskt… på vinst och förlust…

/Klang

• tobhed

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 07:22

Drogden fyr visar på 9 meter så det positiva är ju att det blåser i alla fall…
    Kommer att prova Klagshamn så får vi se

• tobhed

Medlem
    5 augusti, 2006 vid 07:25

Får åka till Bornholm ser jag, där blåser det 15 meter/sek och ökar hela tiden
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?param=wind&map=undefined&dmiobs=true&bvobs=true

• joth

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 10:18

Okidoki, vad blev det för alla skånespeedare då??

Själv tog jag av lathet Habo Ljung vid frånlandsvind. Mellan 2 och 12 m/s. Gick förvånansvärt bra för att vara så byigt. Man blev dock fort trött av att pumpa igång mellan vindbyarna. Klockade endast 27.4 knop i displayen.

//Jonas

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 12:40

Blev absolut inget här … brädan blev inte ens våt… det blåste inte tillräckligt på östkusten… skiiiiiiit

• tobhed

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 15:44

Blev Klagshamn i VÄLDIGT byig vind – klockade 31,9 så jag är ganska nöjd med det i alla fall

• klang

Medlem
    6 augusti, 2006 vid 18:14

Tycker det är jäkligt bra!

Vilka prylar använde du?

/Klang

• tobhed

Medlem
    7 augusti, 2006 vid 07:29

FS SX S och ett RS6 5,8 (har ínget större segel för tillfälligt…)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Mycket vind i Skåne, var på NO?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.