Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Mycket vind i Skåne, var på NO?
-
Tjena!
Är i Viken, kanske tar mig söderut i morgonbitti.
Är det klagshamn som gäller tror ni?
Mvh Pär -
culing wrote:Tjena!
Är i Viken, kanske tar mig söderut i morgonbitti.
Är det klagshamn som gäller tror ni?
Mvh PärOm du är i viken så dra annars till Jonstorp. Där är det hyffsat rätt på. Kan kanske bli vågor med.
Vinden verkar inte komma igång alls på västsidan om man får tro DMIs senaste. 5-8 bara. Ost verkar få mest vind. Så vi får se vad som händer.
-
Ser ut som att Skånes västkust drar nitlott, prognoserna är nerdragna… får väl köra ut och kolla… men annars blir det nog att dra till ostkusten.
Enligt spotguiden så ska vitemölla ha plattvatten, svårt att tro det! Måste vara inne i hamnen i så fall ;-). Om det inte trycker på här på västkusten så tror jag vi sticker till Vitemölla faktiskt… på vinst och förlust…
/Klang
-
Drogden fyr visar på 9 meter så det positiva är ju att det blåser i alla fall…
Kommer att prova Klagshamn så får vi se -
Får åka till Bornholm ser jag, där blåser det 15 meter/sek och ökar hela tiden
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/borgervejr.htm?param=wind&map=undefined&dmiobs=true&bvobs=true -
Okidoki, vad blev det för alla skånespeedare då??
Själv tog jag av lathet Habo Ljung vid frånlandsvind. Mellan 2 och 12 m/s. Gick förvånansvärt bra för att vara så byigt. Man blev dock fort trött av att pumpa igång mellan vindbyarna. Klockade endast 27.4 knop i displayen.
//Jonas
-
Blev absolut inget här … brädan blev inte ens våt… det blåste inte tillräckligt på östkusten… skiiiiiiit
-
Blev Klagshamn i VÄLDIGT byig vind – klockade 31,9 så jag är ganska nöjd med det i alla fall
-
FS SX S och ett RS6 5,8 (har ínget större segel för tillfälligt…)
Logga in för att svara.