Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mystic Aviator Black Widow Seat Ladies 2005 ???
-
Mystic Aviator Black Widow Seat Ladies 2005 ???
Publicerad av mrsmille på 12 maj, 2005 vid 21:59Jag är på jakt efter en bra sele som har bra stöd för ryggen, pga ”dålig” rygg.
Hittade Mystic´s ladies sele och undrar nu om någon har testat denna eller har någon annan bra sele att rekomendera mig om?
/Cajza
mrsmille svarade 19 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
hur liten är du? jag e ganska fet och har en mystic darkrider strl s. bara så att du vet så är dom stora i storlekarna!
-
Jag är väldigt liten!!! Min normala storlek är xs-s, är de utformade efter män (som det mesta är inom denna sport) så måste jag oftast ha XS… Jag är hyfsat lång och smal, vilket oftast är till min nackdel, eftersom jag aldrig hittar nått som passar… Därav blev jag glad över en tjej utformning som förhoppningsvis passar mig bättre…
/Cajza
-
ja.. men tänk på att prova den först.. med tanke på att i normala fall så e jag knaske en medium eller large och har en small i denna!
den e grymt skön annars!
sov gott -
Det ska jag ha i åtanke , om det nu blir denna…
Måste hitta någon med riktigt bra stöd för ryggen, som är mitt största problem.
-
Är det nån som vet om man kan skicka tillbaka till ontopsports eller någon av deras ÅFs om storleken felar?
-
har du ryggproblem e nog kite inget att hålla å med överhuvudtaget tyvärr. hör med anna, hon kanske har koll..
-
jag köpte en windsurf-sitt-sele som jag bytte ut kroken på åt min tjej . Funkar finfint…
-
Svar till:
har du ryggproblem e nog kite inget att hålla å med överhuvudtaget tyvärr. hör med anna, hon kanske har koll..
[/ QUOTE ]
Mitt rygg problem är inget problem om jag har stabila saker. Om jag skulle skulle leta efter en sport där det inte var någon ”fara” för ryggen, då skulle jag få leta länge. Har man bara bra grejer och lite vilja så går allt!
Mitt ryggprobem är inget som kommer att hindra mig!
/C
-
Svar till:
Har man bara bra grejer och lite vilja så går allt!
[/ QUOTE ]
Så ska det låta.
Prova en sittsele, skonsammare för ryggen och passformen är inte lika viktig som för midjesele. Ta inte de stora dyra utan de små billiga som fungerar lika bra (å smidiga att packa). Kolla tex på North.
nic
-
Svar till:
Ta inte de stora dyra utan de små billiga som fungerar lika bra (å smidiga att packa). Kolla tex på North.
nic
[/ QUOTE ]
Vilka menar du med ”de stora och dyra”?
För mig gäller det att kolla på stödet för ryggen, mer än på priset.
I ”familjen” har vi bara erfarenhet av Mystic och vet att de ge bra stöd osv. men någon med andra erfarenheter är alltid bra att höra ifrån… Så vad sägs om North sittselar?/C
-
Har själv ryggproblem, 4-5 ländkotan är utslitna, så mina rek. ser ut som följer en bra sittsele som fördelar trycket neråt, EJ sittsele. Själv har jag tidigare använt Darkrider och nu Warrior från maui magic, MM är de selar som hittils funkat bäst till min rygg av de som jag provat.
-
Svar till:
Vilka menar du med ”de stora och dyra”?
[/ QUOTE ]
Det finns många sittselar som ser exklusiva ut (å kostar därefter) med mycket padding, hög rygg, etc. Efter att ha kört med alla varianter så kan jag säga att vad gäller sittselar så är det onödigt. Det räcker med att du kan spänna åt den någorlunda för att trycket fördelas. Har antagligen med anatomin att göra…
Keep it simple.
Fast om du vill använda midjesele så rekommenderar jag dig att prova mycket, å där kan paddingen göra skillnaden.
nic
-
hej cajza! jag har precis preimärsurfat med min Mystic Aviator Black Widow Seat Ladies 2005 och jag är jättenöjd, har inga ryggproblem iof men jag tyckte den ger oväntat mkt stöd för ryggen för att vara en sittsele, men midjesele är kanske bättre för dig, men skicka efter o prova så kan du ju alltid ångra dig, jag tyckte den var värd sina pengar
ha det gott!/lina -
Hur är de i storlekarna? Mystic ”brukar” ju vara lite stora i storlekarna!?!
Vet du om man kan skicka tillbaka den ifall den är för stor? Eftersom vi inte har en återförsäljare i närheten så är mitt enda alternativ att skicka efter en…
/C
Logga in för att svara.