Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic eller Pat love?

• hengo

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 13:48

båda selarna är bra. Ta den som sitter skönast.
    tyckte phat love va extreeemt skön när jag testade den, men sen har jag ju babyhud också

• skotten

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 15:22

a harness costing even 2000 is not expensive, considering you buy something that can last 5 years and work really well..

I think of all the things people spend money on, the harness should be the thing that takes most thought with exception to the kite.

• ollep

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 17:40

Jao, lurigt värre. Måste helt klart testa båda ordentligt, synd bara att det inte finns någon shop som har båda selarna. Debkåusf har du Pat love quest, hur mycket flyttar sig kroken? Efter dagens tur på vattnet är revbenen lika härligt ömma som vanligt:) Helt klart läge att köpa ny sele innan nästa helg..

“I actually didnt think you got the knife with the pat love.. but it doesnt have the strap that stops the hook going into your ribs or the harness riding up into your tits..”

Skotten har du testat båda selarna, höll sig kroken bättre på mystic selen?

• gonzo

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 18:46

jag kör quest och har inga problem med att kroken åker upp den sitter skönt som fan. har inte kört med mystic men dom ser ju fina ut med men du lär inte bli besviken av pat love

• ohlen

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 19:07
    gonzo;509552 wrote:
    jag kör quest och har inga problem med att kroken åker upp den sitter skönt som fan. har inte kört med mystic men dom ser ju fina ut med men du lär inte bli besviken av pat love

jag kör pat love och är mycket nöjd den ända nackdelen skulle vara att den åker upp men annars är jag helnöjd:P min polare och jag bytte, han kör warrior. sjukt skön sele som inte glider upp lika lätt. warrior har visst kniv, eller? hade jag varit du så skulle jag satsa på en warrior!

• sourra

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 19:20

Har du problem med att kroken åker upp har Naish några modeller där spreaderbaren är integrerad så den inte kommer i närheten av revbenen. Jag kör en själv som jag är jäkligt nöjd med nen de har inte nån release av HP-leashslingan så ska du släppa kiten får du dra releasen på kiteleashen.

• mathiasg

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:05

Har en Mystic warrior waist, som jag e jävligt nöjd med. Å en kniv har den, vilket alla här i Finland ju alltid bär med sig;)

• neven

Medlem
    19 oktober, 2008 vid 20:10

Har en Liquid Force. Å en liten pistol i den, vilket ju alla juggar alltid bär med sig.

• jofa

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 13:26

Bytte från Warrior till Pat Love. Har aldrig ångrat det.

• hbgkitare

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 14:35

Själv bytte jag också på grund av samma problem med att kroken åkte upp på min Prolimit-sele. Bytte till Mystic Firestarter som passar mig perfekt.

Mysticselarna skall man nog prova innan så man vet vilken modell man skall ha, lite beroende på hur din kropp ser ut och hur mycket rörlighet och stöd du vill ha.

Kolla här t ex:
    http://www.s2as.com/b-KitesurfHarnesses-23.aspx

http://www.board-worx.com/kitesurf/accessories/harnesses/mystic_firestarter_2008.php

Den översta länken skall tydligen vara fraktfritt inom EU!

• arbo

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 15:37
    Neven;509596 wrote:
    Har en Liquid Force. Å en liten pistol i den, vilket ju alla juggar alltid bär med sig.

Det ingår i uppfostran antar jag:
    bosnian-serbs-siege.jpg

• ollep

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 15:39

Tack så mycket folks för bra svar och tips! JoFa hur kommer det sig att du bytte från Warrior till Pat Love?

• debkausf

Medlem
    20 oktober, 2008 vid 18:00

Om selen tenderar att åka upp kanske man kan dra i depowern/rigga en mindre kite eller försöka åka med draken lite lägre.

• jofa

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 10:12
    BennyTC;509833 wrote:
    Tack så mycket folks för bra svar och tips! JoFa hur kommer det sig att du bytte från Warrior till Pat Love?

Jag fick skavsår precis ovanför höften av Warrior selen. Den är lixom stel som en böjd skiva medans Pat Love är mer följsam och bättre stoppad.

• cortex

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 13:17

Bra diskussion om selar. Jag säljer ju Mystic så jag ska inte gå in på andra selar än dem.

Litet tips; prova både Firestarter och Warrior. De är gjorda för olika slags kroppar. På vissa sitter Firestartern helt klart bäst och på andra är det Warrior som passar bäst.

All har olika kropp så det är bara att prova, finns inte en chans att ta det på forum-tips.

Rent generellt kan man säga att jag säljer 85% Firestarter. 10% Warrior och 5% övriga selar (damselar, snowkiteselar etc). Så Firestartern är den de flesta föredrar när de provar. Men på vissa kroppar passar Warriorn beydligt bättre.

En liten riktlinje, baserat på vilka som köper vilken sele hos mig, är att ju mer vältränad du är desto bättre sitter Firestartern.
    (Det kan ju också bara vara en ren tillfällighet)

Själv kör jag med Firestartern eftersom Warriorn trycker på min höft + att Firestartern ger mig mycket mer rörlighet och sitter mycket mera kroppsnära.
    Jag har däremot gott om kunder som Warriorn sitter bättre på och som inte alls upplever att selen trycker på höften.

Kan tillägga att jag i många år haft mycket problem med ryggen (ej kiterelaterat) och att hitta en sele som funkar bra har haft hög prio för mig… med Firestartern har i alla fall jag hittat helt rätt.

/Kaj(Tech)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic eller Pat love?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.