Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Mystic eller Pat love?
-
Cortex;510466 wrote:Bra diskussion om selar. Jag säljer ju Mystic så jag ska inte gå in på andra selar än dem.
Litet tips; prova både Firestarter och Warrior. De är gjorda för olika slags kroppar. På vissa sitter Firestartern helt klart bäst och på andra är det Warrior som passar bäst.
All har olika kropp så det är bara att prova, finns inte en chans att ta det på forum-tips.
Rent generellt kan man säga att jag säljer 85% Firestarter. 10% Warrior och 5% övriga selar (damselar, snowkiteselar etc). Så Firestartern är den de flesta föredrar när de provar. Men på vissa kroppar passar Warriorn beydligt bättre.
En liten riktlinje, baserat på vilka som köper vilken sele hos mig, är att ju mer vältränad du är desto bättre sitter Firestartern.
(Det kan ju också bara vara en ren tillfällighet)Själv kör jag med Firestartern eftersom Warriorn trycker på min höft + att Firestartern ger mig mycket mer rörlighet och sitter mycket mera kroppsnära.
Jag har däremot gott om kunder som Warriorn sitter bättre på och som inte alls upplever att selen trycker på höften.Kan tillägga att jag i många år haft mycket problem med ryggen (ej kiterelaterat) och att hitta en sele som funkar bra har haft hög prio för mig… med Firestartern har i alla fall jag hittat helt rätt.
/Kaj(Tech)
jag har kitat med firestartern i 3 månader och har funderat på om warriorn, eller kanske nån annan sele, vore ett bättre alternativ för mig.
för 5-6 veckor sen började jag få problem med ömhet/smärtor på sidan av överkroppen, ungefär där kanterna på firestartern ligger emot kroppen. för 3-4 veckor sen fick jag så ont att jag var tvungen att ta paus från kitandet, gjorde ont bara jag andades första dagarna så vet inte om revbenen fått sig en törn av selen. i helgen var jag ute första gången efter pausen och kitade totalt runt 6 timmar i helgen och känner mig åter igen öm på sidan av överkroppen. känns inte som det ska vara så om jag hade haft rätt sele. -
hehe I have ridden my darkrider since like 2006 or something.. hardcore quality stuff.. I tried on the firestarter, but I think the new warrior is nicer : ), its super important that your harness fits properly, if its giving you pain, swap it out straight away man. Sell your firestarter and I will sort you out with a warrior and some discount.
-
Det blev till slut en Mystic Warrior:grin: Var ute och körde idag och är väldigt nöjd med selen, bra stöd för ryggen! Kroken sitter fint, självklart flyttar den sig en del men inte så att det stör. Jag kan varmt rekommendera Warriorn!
Logga in för att svara.