Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic firestarter

• acemattias

Medlem
    4 september, 2011 vid 21:50

Vanligt problem med Warrior/Firestarter, i alla fall de som tillverkades ett par år sedan.
    Fick mig att överge Mystic, vet inte om problemet har lösts på senare tid.

• danger

Medlem
    4 september, 2011 vid 21:53

Vet en till som haft detta problem med två Firestarter från 2010.

• ninoh

Medlem
    4 september, 2011 vid 21:55

aa fett störande.. min blir blöt när jag e i vattnet också?!! :S

• regfellow

Medlem
    5 september, 2011 vid 05:02

Ah, så det skall vara så…

blöt? jävla amatör… 😉

• lima-ko

Medlem
    5 september, 2011 vid 06:21

Slutade inte Firestarter tillverkas 2009, alltså 2 år gammal sele, jag har haft selar som packat ihop långt innan det.

• regfellow

Medlem
    5 september, 2011 vid 07:38

Köpte min Juni 2010 och den var ju inte gratis, typ dyrast på marknaden. Viste inte att den slutade tillverkades 2009.

Är ju ny i gemet och har inte mycket annat att jämföra med, då får man kanske vara nöjd med att det bara är lite färg som ramlar av. =]

• nick

Medlem
    5 september, 2011 vid 07:48

Min har oxå flagat, men den funkar lika bra för det. 🙂

• jaca

Medlem
    5 september, 2011 vid 08:02

Jag har två firestarter varav en som flagnade lite och har påpekat detta för återförsäljaren (det hjälper ju inte att bara gnälla här på surfzone 😉 ). Ser det dock som små skönhetsmissar som man kan leva med.
    Förövrigt den klart bästa selen hittills (för min kropp i alla fall). Har provat en del andra modeller och märken men tycker de är klumpiga.

• ida_

Medlem
    5 september, 2011 vid 08:12

Min sele Maui Magic Hana från 2009 flagnar oxå. Fast vad spelar det för roll egentligen, den fungerar ju lika bra för det…

• lima-ko

Medlem
    5 september, 2011 vid 08:46
    Regfellow;668568 wrote:
    Köpte min Juni 2010 och den var ju inte gratis, typ dyrast på marknaden. Viste inte att den slutade tillverkades 2009.

Är ju ny i gemet och har inte mycket annat att jämföra med, då får man kanske vara nöjd med att det bara är lite färg som ramlar av. =]

Nej, de är långt ifrån gratis, men sen håller den säkert hela din kitekarriär också så om du slår ut det på antalet sessions är det inte så mycket.
    Jo, är numer ersatt av Warrior, som är inne på sin tredje version och jag myser varje gång jag tar på mig den.

Att den flagnar lite känns inte som något större problem, när sömmar börjar gå upp och riktiga saker lossnar ska du nog börja oroa dig mer, det tvivlar jag dock på att det någonsin kommer ske.

• plattvatten

Medlem
    5 september, 2011 vid 09:00

Kolla stygnen som haller fast remmarna till spreaderbaren, min firestarter losnade bada remmarna samtidigt i en kiteloop. Bara ngn meter over vattnet, sa jag hade tur att det inte var veckan innan nar hoppen var 10-12 meter. Gammal o sleten ifran 2008 tror jag. Nu i framtiden ska jag se till att ha en hyfsad ny sele hela tiden.

• petting_4

Medlem
    5 september, 2011 vid 14:41

jag är inne på min 3:e firestarter efter två reklamationer. den både flagnar o är sliten! Mystic är dyra men riktigt bra komfort får jag säga! annars lämnar dom en del att önska :/ nästa sele får bli en naish KL pro! skönaste grafiken på marknaden!

Petter

• skanepaul

Medlem
    5 september, 2011 vid 18:02

Skämtar du!! Byta ut en Mystic sele mot Naish dito!! För helvete, skaffa en Warrior III inget som kommer flagna på den, det lovar jag.

Eller så väntar du på the shit från Mystic: Code 03 🙂 🙂 Är lite försökskanin på en, den enda i sverige….och det ser sjukt bra ut!

• perl

Medlem
    5 september, 2011 vid 19:07

Jag har haft 2 firestarters, och de flagnar, men kvallan i övrigt är kanon. Testar just nu en Code, den verkar oxo mycket lovande, men justerbar svank.

/Per

• gadget

Medlem
    6 september, 2011 vid 04:23

Samma “problem” med min, årsmodellen innan hade inte det! (2009?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Mystic firestarter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.