Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Mystics Warrior lr Dark Rider Waist-Seat
-
Mystics Warrior lr Dark Rider Waist-Seat
sahlin svarade 17 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 20 Svar
-
@J0naz 407775 wrote:
Jag avaktar iaf några dagar med att beställa…kanske i hopp om att någon skulle dyka upp med ett helt fantastiskt erbjudande bara till mig =)
Men säg även du till om du beställer…/Jonas
Jonas bara så att du vet så är det inte mycket plattvatten i Gävle! Rullsand brukar leverera stora härliga vågor likt kickers på nord.
Hoppas att du hittar någon sele som passar dina ryggproblem!
// Erlands
-
OK, vad menar du med de…att det är tyngre för ryggen när det är vågor?
Min förhoppning är dessutom att kunna lära mig att åka så pass bra att jag klarar av att åka i sikhjälma för familjen har stuga där (Några mil söder om Rullsand), där är det stenig/klippig, ja rent jävlig kitestrand + större vågor än i rullsand.
Men jag får väl se hur det blir med den drömmen, kanske inte går…ja då har jag ju iaf försökt…
I annat fall så är tanken även att jag ska åka på snö…/Jonas
-
tjenare jonas. Jag kommer hem till gävle nästa helg och kan ta med mig Warrior Waist-Seat i olika storlekar. Jag hoppas att få kita lite också, häng på då så kan vi säkert lära dig grunderna.. Köpte du Magnus 12 eller?
MVH
Fredrik Sahlin
073-928 66 02
http://www.youkite. -
Tjena Fredrik. Jo jag ska köpa manges 12:a om några dagar när han får hem den (varit iväg på lagning). Har köpt en begangnad cabrinha sele redan, väntar på att få hem den med. Velade mycket fram och tillbaka hur jag skulle göra, men blev till sist en begangnad för att lära mig med.
Men jag provar gärna warrior waist-seat modellen, fassnar jag för kiten köper jag en bättre sele förmodligen redan nästa sommar. Jag jobbar dessväre lördag nästa helg. Sedan på söndag morgon åker jag till abisko för att fjällvandra en vecka med idrottslärarutbildningen. Torsdag-fredag 30,31/8 är jag dock ledig om du kommit hem redan då och de är vind förstås. Jag följer gärna med när tillfälle ges iaf…
/Jonas
-
jäpp.. jag kommer upp på torsdagen nästa vecka. blåser det drar jag ut direkt. Cabrinha-selen var ett dåligt köp, även för 50 spänn, har du problem med ryggen så kan du räkna med att få mer efter att ha kört med den, finns ingen tillstymmelse till stöd eller tryckfördelning på den. men den går ju helt klart att lära sig kita med..
Vi hörs
/Fredrik
Logga in för att svara.