• Knatte

Gäst
    20 juni, 2007 vid 19:36

@hampuss 391563 wrote:

Hej,

Av en slump mätte jag min bräda idag och kom fram till följande:
    Den är 277cm lång och 63cm bred.

http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=611&discipline

Är min bräda en mistral sle 294?, isåfall måste den ha blivit kapad:confused2:
    Kan lägga in bild snart..

/hampuss

Verkar ju konstigt :confused2: Inte många siffror rätt ju.. + att den var bredare än den borde vara?? Har du mätt allt rätt??

• hampuss

Medlem
    20 juni, 2007 vid 21:26

Har mätt den tre gånger för säkerhets skull. 277cm lång, 63cm bred. Det kanske är en annan modell ?sl270442st2.jpg
    sl270443ff4.jpg

• rasmus_w

Medlem
    20 juni, 2007 vid 23:16

Den där såg absolut kapad ut. SLE och andra brädor från samma tid hade smala spetsiga nosar och det är inte helt ovanligt att folk rundar till dem för att ”modernisera” outlinen och minska vindfånget i nosen.

• Knatte

Gäst
    21 juni, 2007 vid 05:23

Brädan är definitivt avkapad i fören, jämnfört med orginalet…:laugh: :laugh:

611_foto6_staand.jpg

• stinger

Medlem
    21 juni, 2007 vid 07:01

Jo det är ju tydligt, någon som knäckte nosen i ett kastfall och helt enkelt kapade nosen istället för att laga (?). Men bredden då? Svårt att mäta iofs och surfspullen kanske har fel mått, kan kolla i nån Paradise News 1999 (om det såldes Mistral på SP då)

• storner

Medlem
    21 juni, 2007 vid 07:23
    hampuss;391563 wrote:
    Hej,
    Är min bräda en mistral sle 294?, isåfall måste den ha blivit kapad:confused2:
    /hampuss

Varför sur gubbe? Jag tycker din kapade var snyggare än orginalet:laugh: .

Är det inte en custom bräda du har då? Ser lite så ut.

• markforce-f-d-markram

Medlem
    21 juni, 2007 vid 07:28

Kanske är custom.
    Kolla vikten, är den betydligt lättare än vad den”skall vara”
    så är det nog det.
    Och det brukar vara positivt både för kvalité och prestanda.
    Har själv 2st.

• andersbq

Medlem
    21 juni, 2007 vid 07:31

Ser ut som du har Tuttlebox (2 skruvar), de hade knappast originalet.

• hampuss

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:27

Den har tuttlebox (deeptuttle?)

Angånde att det kan vara en custom bräda kan det nog stämma när jag tänker efter, när jag köpte brädan, så hade ägaren köpt den av en som jobbar åt mistral.

• imported_macts

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:41

@hampuss 391666 wrote:

Angånde att det kan vara en custom bräda kan det nog stämma när jag tänker efter, när jag köpte brädan, så hade ägaren köpt den av en som jobbar åt mistral.

Misstänker att det är en av Mattias Holmbergs mistral custom/prototyper. Han hade ett gäng sådana tillsalu för några år sedan. Detta behöver inte vara nån nackdel. Jag hade själv en sådan förr (som var typ 70 bred) och den gick superbra.

• tsurf

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:41

@hampuss 391666 wrote:

Brädan är en S-17 dvs Mathias Holmberg som shapade åt Mistral på den tiden.

• hampuss

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:47

Okej, så han har isåfall kapat brädan och bytt fenbox?

• adde

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:50

Nej då är det en custombräda, dvs shapad och byggd för hand för att passa en viss seglares önskemål. Brädan är lättare och styvare och i många fall mer hållbar. De flesta customslalombrädor har tuttlebox. Eftersom brädan är byggd åt någon som tävlar (och är sponsrad) så är den målad så den ser ut som en ”vanlig” produktionsbräda.

• hampuss

Medlem
    21 juni, 2007 vid 08:58

Okej, gör det att värdet ökar eller sjunker?

• andersbq

Medlem
    21 juni, 2007 vid 09:07

Brädor äldre än 2-3 år är knappt värda någonting, (utom på blocket-superstars) så det handlar nog bara om att hitta en köpare som har vett att uppskatta Mathias små underverk. Själv tycker jag att brädor av t ex Per, Mathias och Guy borde värderas högre, men jag kan tänka mig att många tycker tvärtom. Hursom helst vi pratar rena växelpengarna, 500-1500:-!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.