• Knatte

Gäst
    21 juni, 2007 vid 10:09

@andersbq 391659 wrote:

Ser ut som du har Tuttlebox (2 skruvar), de hade knappast originalet.

Jo! sakta i backarna nu! Mistral SLE såldes med Tuttlebox orginal och hela SLE serien var en slags protyp serie som ständigt uppdaterades, (rullande releaser) just för att hela tiden vara modern.
    Det var Mattias Holmberg som shapade SLE- dessa brädor och Christoffer Rappe var bla en av dessa som seglade på dessa brädor i PWA.
    Dessa var ju tävlingsmässiga i sitt standard skick. SLE 294 kostade 13.000 kronor -98/99 när brädan kom.

Men i och med att det står 03 i grafiken, så kan du mycket väl ha en kapad SLE 303 istället. Den har nämligen bredd 63 cm och grafiken 03 påmålad.

• imported_macts

Medlem
    21 juni, 2007 vid 10:12

@Knatte 391692 wrote:

Jo! sakta i backarna nu! Mistral SLE såldes med Tuttlebox orginal och hela SLE serien var en slags protyp serie som ständigt uppdaterades, (rullande releaser) just för att hela tiden vara modern.
    Det var Mattias Holmberg som shapade SLE- dessa brädor och Christoffer Rappe var bla en av dessa som seglade på dessa brädor i PWA.
    Dessa var ju tävlingsmässiga i sitt standard skick. SLE 294 kostade 13.000 kronor -98/99 när brädan kom.

Men i och med att det står 03 i grafiken, så kan du mycket väl ha en kapad SLE 303 istället. Den har nämligen bredd 63 cm och grafiken 03 påmålad.

Nope, tror inte att det är en 303 original som har blivit kapad. Har haft en sån och är ganska säker på att häcken är rakt avkapad på dom. Går i och för sig att kolla enkelt under brädan om det är en 303. den hade nämligen ”planingssteg” i 2 eller tre etapper under brädan.

• swe-496

Medlem
    21 juni, 2007 vid 11:15

Det ser ut som en av Holmbergs prototyper av SLE 303.
    Man märkte brädorna med lite förvillande siffror så inte konkurrenterna skulle se vad det var för typ av brädaman ev skulle släppa på marknaden senare.

Hade en SLE 311 i 2år. En av de bättre jag har haft.

• linnn

Medlem
    21 juni, 2007 vid 13:27

@hampuss 391563 wrote:

Av en slump mätte jag min bräda idag

ha ha… är du en väääldigt hängiven surfare eller bara en vanlig måttfetischist?? 😀

• rasmus_w

Medlem
    21 juni, 2007 vid 14:02

Vid en andra titt får jag nog hålla med om att det knappast är en standard 294. Den enda den verkar ha gemensamt verkar ju vara den orangea färgen. Helt annan stropplacering, betydligt bredare tail, plattare däck, rejält annorlunda outline och så vidare.

• Knatte

Gäst
    21 juni, 2007 vid 14:38

@Rasmus_W 391754 wrote:

Vid en andra titt får jag nog hålla med om att det knappast är en standard 294. Den enda den verkar ha gemensamt verkar ju vara den orangea färgen. Helt annan stropplacering, betydligt bredare tail, plattare däck, rejält annorlunda outline och så vidare.

Alla SLE av -98/99 var väl orange?? Andra år var de ju röda 🙂 :laugh:
    Men denna brädan verkar ju vara en stabil överraskning i både mått och årsmodell 😉

• rasmus_w

Medlem
    21 juni, 2007 vid 15:09

Hm. Det där med röda SLE har jag inget minne av, trodde alla var orangea. Men jag har en och annan gammal tidning med tester av SLE så nog går det väl att kolla om jag minns rätt eller inte.

• hampuss

Medlem
    21 juni, 2007 vid 18:44
    Linnn;391746 wrote:
    ha ha… är du en väääldigt hängiven surfare eller bara en vanlig måttfetischist?? 😀

Av en slump la jag brädan brevid kompisens bräda och såg till min förvåning att den var kortare, hans är typ 280-290cm, så det var en slump faktiskt:grin:

Vad ska SLE 294 vara gjord av?
    För min bräda har bara färgen sen är brädan ett lager med kolfiber så den är jäkligt ömtålig

• rasmus_w

Medlem
    21 juni, 2007 vid 23:00

Det är typ kolfibersandwich med en styrofoamkärna i mitten.

• hampuss

Medlem
    22 juni, 2007 vid 08:18

okey, men angånde årsmod, är det en 98/99 ?

• Knatte

Gäst
    22 juni, 2007 vid 08:24

@hampuss 391898 wrote:

okey, men angånde årsmod, är det en 98/99 ?

Japp! Om det inte är en jäkligt ombyggd/omshapad bräda (börjar bli liiite osäker numera..:wink: ) så är grunden en 98/99 bräda. (Både 294 och 303 är från 98/99)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.