Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing någon ide att reparera bomgummi?

• någon ide att reparera bomgummi?

Publicerad av Knatte på 25 juni, 2002 vid 20:06

Är det någon som har försökt att ersätta ett trasigt bomgrepp?
    Har en Chinhock bom, där bomgummit bara lossar i klasar. Den har snart inget grepp kvar framför hängselarna. Finns det något ersättnings gummi och var får man tag i detta ? Går det att fixa till vettigt pris och framför allt blir det bra? Har något gjort något sådant, så tar jag gärna i mot tips och förslag.

calle_b svarade 22 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • joeithafish

Medlem
    25 juni, 2002 vid 20:58

nautix har nåt dom kallar ”kit for boom grip” på sin sida. snacka med en surf affär,borde gå att ordna.jag gjorde en tillfällig lagning på en bom för ett tag sen med en ganska kraftig väv tejp som används som skavsårs tejp och liknande. trodde att det skulle gå upp direkt, inte tåla vatten osv. men det är tvärtom jävligt bra. riktigt bra grepp,dock inte lika mjukt som vanligt grepp och så ser det kanske lite fult ut med den vita tejpen på den svarta bomen, men vem bryr sig? bara det funkar så är det bara att dra ut o köra.
    access008.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2002 vid 13:02

Sälj bommen till mig!
    då lovar jag att den precis som den förra Chinook-bommen jag köpte förses med ganska tjockt gummi som är avsett för att linda cykelstyren, som limmas dit med kontaktlim.
    Det blir rena lyxkänslan.
    Men om du vill så kan du göra det själv, det känns kanon med ett starkt gummi som fjädrar 1mm(!)under fingrarna.
    Testa själv
    Markram

• Knatte

Gäst
    26 juni, 2002 vid 16:34

Funkar det med cykelstyre gumme lindande? jag har funderat i dessa tankebanor innan, men trodde inte detta funkade. Är det sådant gummi som är 2-3 cm brett och som man virar varv för varv? Jag har känslan att skarvarna borde gå upp efter ett tag, men klart är att greppet inte kan bli sämre än i dagsläget.

• manik

Medlem
    26 juni, 2002 vid 20:01

Vilka säljer Nautix i Sverige?

• joeithafish

Medlem
    27 juni, 2002 vid 10:38
  • calle_b

Medlem
    27 juni, 2002 vid 13:05

Beli Marin säljer lite Nautix oxå. Tror dock inte dom har lagnings prylar i lager………..

Lycka till o ha d gott

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing någon ide att reparera bomgummi?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.