Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Någon med erfarenhet av att resa till Jeri med barn?

• Någon med erfarenhet av att resa till Jeri med barn?

Publicerad av dude på 18 februari, 2008 vid 06:50

Hej!

Vi planerar att åka till Jeri november och december 2008! :cool2:

Vår son är då lite över ett år gamla och i och med allt som kan hända ett litet barn är de bra om det finns sjukhus.

Är i startgroparna för att kolla upp biljetter, boende och just hur det funkar med barn så all info vi kan få är bra.

Tack på förhand!

/Niklas

dude svarade 16 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • eddie

Medlem
    19 februari, 2008 vid 21:10

Jag har inte varit i Jeri… men bussarna från Fortaleza till Jeri skall hålla hög kvalité. Hotell och annat där håller ju hög standard, så det borde inte vara några problem

• dude

Medlem
    20 februari, 2008 vid 10:10

…ska ta och skicka fråga till några av de företag som tar in turister för att se vad det finns för sjukhus etc.

• caro

Medlem
    9 maj, 2008 vid 08:35

Kan rekommendera Er att hyra bil. Bra vägar alt. köra hela stäckan på stränderna. I Jeri är det 2,5-3mil till närmsta stad (kan inte ens ta ut pengar i Jeri)… Där finns säkert sjukhus…

• callekuling

Medlem
    9 maj, 2008 vid 09:48

Hej!

Det finns någon form av vårdcentral i Jeri, den var dock stängd när jag behövde besöka den för att sy igen ett sår på benet.

• dude

Medlem
    9 maj, 2008 vid 15:34

Någon rekommendation för hur man går tillväga för att hyra bil och ta sig till Fortaleza?

• eddie

Medlem
    9 maj, 2008 vid 17:27

Fortaleza flyger man till…. eller ?
    Bil hyr du där… men det är dyrt att hyra bil. Särskilt som du kanske helst vill ha en 4×4 (vill man inte alltid det?)

• dude

Medlem
    10 maj, 2008 vid 11:23

Tackar för svarte Eddie. Då vet jag det grundläggande i bilden 🙂 🙂

Någon som vet hur mycket det kan kosta att hyra en 4×4?

Eller på vilka ställen det går bra att hyra bil?

Jag googlar lite under tiden…

• dude

Medlem
    10 maj, 2008 vid 11:40

Okay, länken här säger det kostar 300R (alltså 1130 kr!!!) per dag att hyra 4×4, vilket är för dyrt om man ska ha den hela tiden man är i Jeri. Men är det någon av er som vet om det går att hyra 4×4 bara för att ta sig till Jeri och sen lämna den där, och sen hyra 4×4 från Jeri igen för att ta sig till Fortaleza?

Okay, nu har jag kommit bort från ämnet lite, alltså, jag vill ju veta generellt om det går att ta sig till sjukhus och om det är lätt eller ett stort projekt…

Visst är det kul om det går att hitta variationer på sätt att ta sig till Jeri och sen kanske att ta sig till smultronställen därikring – om det nu finns sådana; kanske plattvattenställen i form av små laguner. Men det här är ju en helt annan sak!

• eddie

Medlem
    12 maj, 2008 vid 22:19

Undrar om inte ni skall sikta på Paracuru. Sedan göra utflykter till Jeri istället.

• eddie

Medlem
    13 maj, 2008 vid 14:36

Kom på en sak;
    Kolla med Hans@tropikresor.se
    Jag köpte min flygbiljett via honom sist. Han ordnade en biljett 2000 kr billigare än vad jag kunde trots idogt letande. Han kan säkert hjälpa er med hyrbil etc.

• callekuling

Medlem
    14 maj, 2008 vid 08:50

Ta bussen till Jeri, går från en station inne i stan. Jätte fina bussar, stannar på vägen för att äta. Sista milen åker man med en 4×4 buss längs stränderna.
    Vill man kan man be dem på centrat i Jeri hämta er på flygplatsen, blir dock dyrare, men är man några stycken kanske det är idé.

Kompsien jobba på centrat i höstas, ni kan få hans mejl adress om ni vill komma i kontakt med han.

Jag hade nog skippat att hyra bil, hela Jeri kryllar av locals med beach buggys som mer än gärna kör er dit ni vill.

• caro

Medlem
    14 maj, 2008 vid 10:07

4*4 är rätt dyrt i Brasilien… men riktigt skoj att ha sin egen bil o göra små utflykter på egen hand…. Det går dock att köra vanlig bil på stranden, man får bara va extra försiktig med tidvattnet…. Vill man dock köra hela vägen, undan asfalt, så är 4*4 ett måste, då man åker över sumpmarker och små “träskområden”:smile:

Ett annat alt. kanske vore att ta bussen till Jeri. Där finns nämligen en mängd företag som hyr ut bilar…

När du ska hyra bil tar de en deposition på 35´000 kr (detta var dock innan jul och det fanns bara ett fåtal bilar kvar)… Dessa pengar fick man tillbaka först efter en månad, eftersom de låser pengarna på kontot…

• eddie

Medlem
    14 maj, 2008 vid 16:51
    Caro;465356 wrote:
    När du ska hyra bil tar de en deposition på 35´000 kr (detta var dock innan jul och det fanns bara ett fåtal bilar kvar)… Dessa pengar fick man tillbaka först efter en månad, eftersom de låser pengarna på kontot…

Ett generellt bra tips när man hyr bil “utomlands” är att alltid använda ett betalkort. Då slipper man problem med deposition. Dessutom kan vissa hyrfirmor dra pengar för någon mindre skada de påstår att du åsamkat bilen. Med ett betalkort kan du helt enkelt överlåta till t ex Visa att bråka med hyrbilsfirman.

• dude

Medlem
    11 juni, 2008 vid 12:24

Tack för alla svaren. Vi väljer ett annat ställe t ex Maui i stället. Det verkar lite osäkert att åka till Jeri när man inte vet att man kan komma till ett sjukhus om man skulle behöva det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Någon med erfarenhet av att resa till Jeri med barn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.