Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon mer som blir yr ute på vattnet?

• Någon mer som blir yr ute på vattnet?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 september, 2004 vid 10:37

Någon mer som blir yr i huvudet efter en stunds segling? Känns jäkligt skumt, ungefär som om man är sjösjuk fast utan illamående. Var tvungen att lägga mig på brädan en stund i går och ta igen mig, trodde nästan jag skulle svimma. Någon mer som råkar ut för detta? Någon som har en förklaring eller teori?
    / Patrick

feg svarade 20 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2004 vid 10:44

Spänningar i rygg & nacke

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2004 vid 10:46

Det är antagligen en light form av sjösjuka, du är på vattnet och det studsar hit och dit. Du kan glädja dig med att detta betyder att du har bra balans, folk utan balans blir inte sjösjuka. Har upplevt samma sak ett par gånger. Oftast beror yrsel på kristallerna i örat som skakas runt = yrsel. Är du också spänd i nacken så ökar detta risken att bli yr, spänningsyrsel. Så det finns alla möjligheter att bli yr på vattnet utan att det är farligt,

Hej Hej

• stinger

Medlem
    13 september, 2004 vid 10:49

Jag blev yr häromveckan men det vet jag precis vad det berodde på: Ett megasuperduperkastfall så jag bara smaskade i vattnet med full fart. Smällde till så jag trodde masten hade gott av. Men det var såklart en helt annan sak wink.gif

• danpe

Medlem
    13 september, 2004 vid 11:23

Det kan bero på att du får in kallt vatten (<20grader) i öronen som i vissa fall (tror jag) leder till yrsel. Kör själv med apotekets proppar för att slippa problemet. Förutom yrsel slipper man drabbas av sk dykaröron, vilket gör skitont, fast inte förrän natten efter.

• feg

Medlem
    13 september, 2004 vid 19:27

För mig är det “värmeslag” och vattenbrist som leder till fyllekänslor. Går jag upp i land och dricker så går det genast över.
    De gånger vatten inge hjälper så skarvar jag med en kexchoklad eller en macka så seglar jag igen.

/feg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon mer som blir yr ute på vattnet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.