Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon på närlunda Tisdag????
-
Någon på närlunda Tisdag????
Publicerad av stenevinge på 17 juni, 2012 vid 20:27Är det någon där runt 15-16 tiden? Vad tror ni enligt proggen
10-12 m/s V eller? Några förslag i Sthlm på V
/ Stenevinge smurfen!raggarn svarade 12 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag kommer troligen masa mig dit på eftermiddagen någon gång.
-
Om det blir V med tendens mot S (dvs under 270 grader) så blir vi ett par personer på Farstanäs. (Men om det blir V över 270 grader så kanske man borde pröva Närlunda? Morgonens prognos får avgöra …).
/Lars
-
Jaha, då blev det Närlunda idag för mig istället för Farstanäs eftersom jag misstänkte att vinden skulle ligga strax över rak väst. Nu blev det inte så utan den låg stabilt (nåja … ) på ca 270 grader eller strax under.
Det gladde förstås dem som valde Farstanäs – grattis! (Jag såg att Marängen hade kört 5.5 i 2 timmar där, och enligt Brandalssundsmätaren låg medelvinden på ca 10 m/s).
Men lika eller ändå mer grattis till oss (10-15 pers) som valde Närlunda! Jag körde 6.0 på 95 l i mycket bra vind utan större luckor hela eftermiddagen. Andra körde från 5.7 till 7.8.
Jag var på Närlunda för första gången. Spoten visade sig vara verkligt schysst med den vindriktningen (men det är väl bara då den är bra?). Därtill lätt att parkera, att rigga och att ta sig ut. Så det blir fler gånger!
/Lars
-
det var riktigt kul på Närlunda, kändes som det var ett gött gäng , 12 segel på vattnet samtidigt var en magisk känsla ,,, kul att se lite trick också, för det var ju lite gubbar som snurrade segel där:-)
/Stenevinge -
Electric;691483 wrote:Jag var på Närlunda för första gången. Spoten visade sig vara verkligt schysst med den vindriktningen (men det är väl bara då den är bra?). Därtill lätt att parkera, att rigga och att ta sig ut. Så det blir fler gånger!
/LarsNja, igår var bra vindriktning, men det fungerar ända till sydväst. Blir det upp mot NV så kan man köra där också, men då går man i från Älvnäs. Annars finns också Lönnviksvägen en eller två mil längre ut på Ekerö på dessa riktningar. Större ytor på södra Björköfjärden, jämnare vind och mer chop. Själv föredrar jag Närlunda då jag föredrar plattare vatten när det ändå inte är riktiga vågor.
Riktigt skön dag hur som helst. Vi freestyleräkor körde med segel mellan 4.8-5.4. Själv hade jag 5.4 men med mina 85 pannor har jag svårt att kvala in som räka.
Kul att vi var så många också. Tror det var Närlundarekord.Vi ses!
-
LARRY;691509 wrote:Nja, igår var bra vindriktning, men det fungerar ända till sydväst. Blir det upp mot NV så kan man köra där också, men då går man i från Älvnäs. Annars finns också Lönnviksvägen en eller två mil längre ut på Ekerö på dessa riktningar. Större ytor på södra Björköfjärden, jämnare vind och mer chop. Själv föredrar jag Närlunda då jag föredrar plattare vatten när det ändå inte är riktiga vågor.
Riktigt skön dag hur som helst. Vi freestyleräkor körde med segel mellan 4.8-5.4. Själv hade jag 5.4 men med mina 85 pannor har jag svårt att kvala in som räka.
Kul att vi var så många också. Tror det var Närlundarekord.Vi ses!
Halva världen äger väl en gopro nowadays, men vart tusan är filmerna? Är det ingen som har bilder eller filmer från närlunda i tisdags? Det är ju en liten njutning för oss som satt och uggla framför datorn. Jag är desperat!
-
shit …..missade en bra Närlunda dag….
fick hålla tillgodo me Apel-Bapel…. 😉kul me uppslutning där iaf
Logga in för att svara.