Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som använt north platinum 100% kol?
-
Någon som använt north platinum 100% kol?
Publicerad av nikke på 2 juli, 2007 vid 07:15Är det någon som använt både north platinum 100% kol och platinum 100% kol RDM som kan yttra sig om skillnaderna? Tydligen så säljer de nästan inga alls RDM till surfare i sverige.
nikke svarade 17 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Jag tror att Steffo himself åker på ett par sådana däringa RDMer… Men han är ute på surftripp nu, tror jag. Grymt fina såg de ut när det provriggades på Irland, i alla fall.
-
Att det inte säljs några RDM i sverige låter ju lite konstigt. De flesta märkens småsegel riggas på rdm, och jag tycker det verkar som alla nyare master man ser i längder kortare än 430 är RDM. Kanske är det så att North mestadels säljer freeride/race segel i sverige?
-
Oregistrerad
Gäst2 juli, 2007 vid 16:00jag har kört Norths 100% kolmaster i flera år och vid sista bytet så valde jag mellan RDM och STD och valde STD då masterna iallafall är rätt smala tack vare deras dropshape och så slapp jag förstås att köpa nya förlängare 😉
-
@Oregistrerad 394057 wrote:
jag har kört Norths 100% kolmaster i flera år och vid sista bytet så valde jag mellan RDM och STD och valde STD då masterna iallafall är rätt smala tack vare deras dropshape och så slapp jag förstås att köpa nya förlängare 😉
Anledningen att jag frågar är att jag har och har haft ett STORT bekymmer. Köpte en 100 kol platinum mast som sprack för mig förra hösten och jag fick ut en ny på reklamation, tack north för det. Men då kom jag på att jag ville ha en rdm isstället och här börjar bekymret. Tack vare stölder m.m. så finns det inga fler rdmmaster 07 kvar i sortimentet tydligen, de har helt utgått. Så frågan är vad jag gör. Antingen tar jag ut en ny 100 kol platinum eller så väntar jag på rdmmasterna, som förmodligen kommer i höst någongång. Har funderat på att köpa den billigaste masten av north och ha sålänge tills rdmmasterna kommer men jag är osäker. Behöver er hjälp och råd ni kloka och materialexperter här på steffo! 🙂
-
@Oscar 394097 wrote:
Boards tyckte Norths SDM var bättre än RDM…
Anledningen att jag velar är att jag undrar om hållbarheten och då speciellt vid vågor, dyningar m.m. när det är väldigt högt slitage på master är bättre vid rdm jämfört med sdm. Med andra ord är RDM hållbarare än SDM när det gäller norths platinummaster eller är det 50/50? Jag pratar om 430 mast om någon undrar! 🙂
-
@dr Masse 393944 wrote:
Jag tror att Steffo himself åker på ett par sådana däringa RDMer… Men han är ute på surftripp nu, tror jag. Grymt fina såg de ut när det provriggades på Irland, i alla fall.
När kommer steffo himself hem då från hans lilla surftripp???
Logga in för att svara.