Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

• Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

Publicerad av nundy på 10 september, 2007 vid 18:30

Om man bara har med 1 bräda och 2 kites så kan man ju få ned allt i en relativt liten kitebag… och kan man inte bara skicka iväg den som ett vanligt bagage då?? Någon som testat? Hur hårda är de egentligen på 158 cm regeln..?

sourra svarade 17 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • nic

Medlem
    10 september, 2007 vid 18:38

@nundy 413474 wrote:

Om man bara har med 1 bräda och 2 kites så kan man ju få ned allt i en relativt liten kitebag… och kan man inte bara skicka iväg den som ett vanligt bagage då?? Någon som testat? Hur hårda är de egentligen på 158 cm regeln..?

Det beror på vart du reser och om det är lågprisflyg.
    Flyger du flyger charter så skulle jag bara köra på. Med lågprisflyg kan det vara knivigare men även där har jag lyckats ganska bra för det mesta. Har då strippat brädan på allt å lagt den i enklaste/tunnaste snowboardfodral. Resten i en big bag.
    Har aldrig haft större bräda än 130 på resa än dock.

nic

• hildingdude

Medlem
    10 september, 2007 vid 18:50

när jag stack till egypten sa om att sas baggageutrymme inte tog emot baggagge med fel dimensioner. det gick helt enkelt inte med rullbanden. mitt va nog 150 långt

• johanw

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:31

mm de e de som e svårt så konstig form.. svårt o kunna checka in de som vanligt..

• luuddee

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:35

sålänge det inte väger för mycekt tycker ja itne dom sagt så mycket

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:36

Den väskan jag kanske tänker använda är 135 cm.. det är ju inte så himlans långt! Någon som har erfarenheter av Lufthansa??? Eventuellt får man väl investera i en “golfbag”…

• johanw

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:40

jag o martin betalde 400 för golf tur och retur till rhodos..

• sourra

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:51

Jag fattar inte varför de ska ha specialregler för olika typer av bagage men det är bara att säga det de vill höra. Senast idag drog jag en lättare vals om mitt bagage.

– It’s a wakeboard inside.
    – Surfing board?
    – Nope, wakeboard.
    – Ok, surf board cost.
    – But this is no surf board.
    – Goood. 30,6 kg… Here is your passport.

Jag tror någon borde ha en genomgång med flygstollarna och förklara att det är skillnad på 130 cm kitebräda och 205 cm vindsurfbräda.

Golf-bag är the shit… (och gaffatejp)

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:51

Vad hade du ni för bag då?? Stadium?

• christian12345

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:55
    nundy;413545 wrote:
    [..] väskan jag kanske tänker använda är 135 cm.. [..] erfarenheter av Lufthansa[..]

Lufthansa är bra; jag har rest med dem många gånger med för mycket och för långa grejer utan att det har varit problem. Då menar jag både med och utan golfbag. Den enda gången jag har fått betala extra var på ett charter till Egypten (reste med brädan packad i bubbelplast) och på en connecting flight i USA med United (hade bräda + drakar packade i en golfbag). Då hade jag ändå rest transatlantiskt med LH i samma resa utan att behöva betala något…

Hoppas att du är konfunderad på ett högre plan nu 🙂

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 20:59

Grymt… men första pullen från cph-münchen är med SAS.. och de är ju riktiga horor allså. Christian- skickade du allt som vanligt bagage eller som specialbagage?

• sourra

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:05

Sas är med i Star Alliance som har “gratis golf”-policy. Jackpot ju!

• johanw

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:06

perfa där har du de ju 🙂

• christian12345

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:17
    nundy;413571 wrote:
    Grymt… men första pullen från cph-münchen är med SAS.. och de är ju riktiga horor allså. Christian- skickade du allt som vanligt bagage eller som specialbagage?

Jag flög SAS-LH-United den gången och jag behövde bara checkade in alltihop som vanligt. Men jag fick såklart lämpa av golfbagen vid odd-size-gubbarna i stället för hos den där check-in-tösen som tar vanliga väskor.

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:18

På sas hemsida står det 400 kr enkel för golfutrustning utanför europa.. säker på din sak sourra??

• christian12345

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:20
    sourra;413579 wrote:
    Sas är med i Star Alliance som har “gratis golf”-policy. Jackpot ju!

United också… Det hindrade dem inte att ta $40 (tror jag det var) för min golf-bag! Det är mycket möjligt att min situation bara är ett undantag dock – vet inte hur det brukar funka.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.