Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

• sourra

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:54

@nundy 413593 wrote:

På sas hemsida står det 400 kr enkel för golfutrustning utanför europa.. säker på din sak sourra??

Inte så säker att jag vill sätta en av mina nötter på att det är så. I vintras var det gratis golf på Star Alliance men nu vet jag inte. Stadiumbag var det i alla fall vi använde.

• christian12345

Medlem
    10 september, 2007 vid 21:57
    sourra;413607 wrote:
    [..]Stadiumbag [..]

Vad är det?

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 22:11

4H bag som man köper på stadium… som den på bilden ovan!

• christian12345

Medlem
    10 september, 2007 vid 22:31
    nundy;413618 wrote:
    4H bag som man köper på stadium… som den på bilden ovan!

Den ser ju hur bra som helst ut! Vad kostar en sådan? Pajar de lätt? Funkar de som ‘golfbag’ på flygplatsen?

• nundy

Medlem
    10 september, 2007 vid 22:58

I don’t know… någon? Är det hjul på den?

• neven

Medlem
    11 september, 2007 vid 06:56

Har också stadium 4D-bagen som är riktigt bra! Får plats med allt som behövs (3kites, bräda, sele, våtdräkt) och är dessutom bra vadderad för skydd. Hade den som enda check-in bagage och sedan en liten väska med kläder som carry-on. Flugit med SAS/Spanair till Malaga och endast haft lite problem på Landvetter där jag fick argumentera för att det är mitt enda bagage och att jag inte borde betala nåt för den. De köpte det till slut. På tillbakavägen sa de inte ett ord.

• johanw

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:11

jag o martin har någon billig golfbag från dormy på svågertorp.. typ 400 spän

• nundy

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:18

@Neven 413669 wrote:

Har också stadium 4D-bagen som är riktigt bra! Får plats med allt som behövs (3kites, bräda, sele, våtdräkt) och är dessutom bra vadderad för skydd. Hade den som enda check-in bagage och sedan en liten väska med kläder som carry-on. Flugit med SAS/Spanair till Malaga och endast haft lite problem på Landvetter där jag fick argumentera för att det är mitt enda bagage och att jag inte borde betala nåt för den. De köpte det till slut. På tillbakavägen sa de inte ett ord.

Vad kostar den?

• nundy

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:18

Och var det hjul på den??

• mr_skans

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:25

@JohanW 413678 wrote:

jag o martin har någon billig golfbag från dormy på svågertorp.. typ 400 spän

Jag köpte också den på dormy igår. Ser riktigt schysst ut. Hjul, vaddering och slitstarkt tyg. 129cm brädan fick lätt plats.
    399 kr

• johanw

Medlem
    11 september, 2007 vid 07:28

jepp de e dom vi har me dom funkar perfa

• sourra

Medlem
    11 september, 2007 vid 08:43

@nundy 413682 wrote:

Och var det hjul på den??

Siii! Det är inlineshjul på den. De är således stabila och skramlar inte som rullväskor älskar att göra.

• nundy

Medlem
    11 september, 2007 vid 09:08

Snackar vi abec7 eller! Johan- ingen aning om vad det är för butik ni har fått tag på era grejer men funkar det med 134 cm bräda?

• neven

Medlem
    11 september, 2007 vid 09:10

Stadium 4D bagen har hjul (bra snurr…) och kostade runt 400 tror jag. Döremot har jag inte sett den på ett tag, men de borde ju ha den kvar tycker jag. 135-bräda KAN nog vara på gränsen vad som går in i den, men det får andra yttra sig om.

• above_the_law

Medlem
    11 september, 2007 vid 09:15

Med en Jobe-wakebag har jag rest till bl a Filippinerna, Mauritius, Zanzibar och Åre:-) utan att betala ett öre extra!
    Den fanns på Udéns för 500:- förra veckan (jag bet nog ca 800:-)….
    Det är en lagom stor trolley på 135 cm som även har en genialisk lösning med ryggsäcksband som enkelt går att dölja/skydda med en dragkedja.
    Jag har då packat ALL min packning (en Jamie Pro & Warro 7 & 12/13, bom, kläder, dykfenor och mask mm) i den väskan MEN tagit Kite-ryggan som handbagage och lagt i så mycket jag vågat i handbagaget.
    Så länge man inte överstiger viktgränsen så har det inte varit några probem.
    När jag skulle till Åre med SAS inkl snowboardutrustning, dator och kite så fick jag lägga över en hel del till handbagaget, men då var det ok. Helt galet med tanke på att man ju inte borde ha tungt bagage i kabinen, men men…
    Betona att det är din resväska och att du inte har någon mer väska!!!
    /Rock on

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som checkat in allt som vanligt bagage?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.