Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som har bilder från Lejet i helgen?
-
Någon som har bilder från Lejet i helgen?
andreas-f svarade 18 år, 3 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar
-
Ah.. tack styret… där kom man rätt! 🙂
Jag tycker bara det är lite kul att se hur man ser ut i svängen eller luften. Vad kan jag göra annorlunda nästa gång. Det skadar inte att se att man är som en pinne i luften i bakåten och då fatta att man inte landar som man skall. Men man skall ju vara klar över att om man inte tar bilder på någon annan så får man inga tagna på sig själv och jag är dålig på att plåta andra.
Helst hade jag velat se mig själv på 61-litarn jag testade igår. Minsta jag kört och det gick över förväntan.Det värmer verkligan att du inte tycker jag är så ful Andreas… men jag blir ju lite rädd också!
C_C… ingen brådska. Jag vet att du har mycket att göra i lägenheten så ta den tid du behöver. 😉
Mattias… Det får vi verkligen ta och göra…. om inte annat för att få lite på hemsidan!
-
Fasen alltså. Vilken galet bra helg detta har varit. Mycket roligt att kolla igenom alla sköna bilder från Halmstad, Åsa, Torö mm och se att det verkar ha gått av duktigt på dom flesta ställen. Jag bugar mig och tackar ödmjukast vindgudarna för dom här dagarna. (Vetifasiken om dom läser konfen iofs, antagligen inte)
-
Visst missade vädergubbarna söndagen, ingen kulingvarning på svt, DMI sa 11-14m/s avtagande till 8-11m/s, vindmätaren i apelviken visade inte mycket, onsalamätaren var avstängd. Nog var det väl ändå över 15m/s i apelviken. Hade ett 5.3 som minsta segel och en 97liters bräda. Seglet var för stort och brädan hade dåligt grepp i gipparna då det gick snabbt.
-
SafeSurfer wrote:Hade ett 5.3 som minsta segel och en 97liters bräda. Seglet var för stort och brädan hade dåligt grepp i gipparna då det gick snabbt.
Verkar galet stort. Jag hade överriggad 4.2 och trodde definitivt att min 84 liters var största plankan i viken igår.
Apelviksmätaren visade typ 6ms i medel hela dagen. Vem fan har satt upp den? 😉 -
Hade lånat bil och man rymmer inte så mycket utrustning i en volvo940. Var rätt okontrollerat mellan 11-15:30 efter halv fyra blev vinden mer lagom så man kunte njuta lite mer. Tyvärr är det ett gammalt segel från 97 så det rejält med bottendrag också. Tror vindmätaren var kass pågrund av att den stod i lä för nordvästvinden.
-
I brist på vind denna helgen kommer här lite mer bilder från i lördags. Denna gången är det jag som får vara med på bild (det är ju tydligen ok att posta bilder på sig själv nuförtiden utan att skämmas öronen av sig…) Brorsan som fotat.
-
hehe, shiit vilken horisontell stil du har =)
häär kommer en bild på basse
-
Najs, Basse! När jag fikar blir det nästan alltid stående vid bussen. Har du några tekniktips för att få till den sittande fikan? Vad ska man fokusera mest på?
-
Du har inte den bilden högupplöst? Skulle vara fint att ha som skärmbakgrund 🙂
Logga in för att svara.