Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som känner igen

• Någon som känner igen

Publicerad av jakobb på 25 januari, 2009 vid 12:27

Hittade den här F2-brädan hemma i garaget idag.. Är det någon som känner igen den och råkar veta vilken årsmodell den är? Jag har aldrig sett någon liknande nos, så den är nog ganska gammal.

dsc00120qc8.jpg
    dsc00119ni1.jpg

p-malmkvist svarade 15 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • oscar

Medlem
    25 januari, 2009 vid 12:30

Är väl en F2 Axxis 262 från 97-98 nån gång.

• jakobb

Medlem
    25 januari, 2009 vid 12:33

okej, tack så mycket 😀

• drakglenn

Medlem
    25 januari, 2009 vid 20:46

Det är en -96 års modell tror jag då brädorna från -97 och framåt var gula, jag hade flera stycken under slutet av 90 talet (just 262an seglades Josh Stone och mr Jason (JP) him self att the time… jag fick förövigt mitt Nickname av Ekman efter de där brädornas logga Draklogga:wink:

• booman

Medlem
    25 januari, 2009 vid 20:47

@Oscar 527239 wrote:

Är väl en F2 Axxis 262 från 97-98 nån gång.

Stämmer nog rätt bra det: Dock gul, och -96 verkar de ha varit röda…

http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=1177&jaar[2]=1997&merk[8]=37

• Knatte

Gäst
    25 januari, 2009 vid 21:37

@Drakglenn 527309 wrote:

Det är en -96 års modell tror jag då brädorna från -97 och framåt var gula, jag hade flera stycken under slutet av 90 talet (just 262an seglades Josh Stone och mr Jason (JP) him self att the time… jag fick förövigt mitt Nickname av Ekman efter de där brädornas logga Draklogga:wink:

Det är ju kult att få smeknamn av Janne Ekman 😀

• kinetic

Medlem
    25 januari, 2009 vid 21:45

Men å andra sidan…Heter de nåt annat än “Glenn” i Göteborg?:grin:

Drakglenn: Om du nu heter Glenn på redit så får du ha överseende för mitt inlägg:-)

• gammel-ippa

Medlem
    25 januari, 2009 vid 22:13

Hittade den här F2-brädan hemma i garaget idag. LOL
    Undrar om det finns något mer i garaget

• victor1990

Medlem
    26 januari, 2009 vid 13:40

hahahaha, det finns säkert hur många oupptäckta surfprylar som helst i det garaget, inte sant Jakob?
    / Victor

• jakobb

Medlem
    26 januari, 2009 vid 17:14
    victor1990;527395 wrote:
    hahahaha, det finns säkert hur många oupptäckta surfprylar som helst i det garaget, inte sant Jakob?
    / Victor

om ni bara visste… för er som undrar har jag en farsa som var ganska aktiv vindsurfare under sina unga år, och hade en viss tendens att samla på sig en del..

tror ni man vågar visa sig ute med den? Den är ju trots allt bara 10år… 😉

• Knatte

Gäst
    26 januari, 2009 vid 17:50

@jakobb 527431 wrote:

om ni bara visste… för er som undrar har jag en farsa som var ganska aktiv vindsurfare under sina unga år, och hade en viss tendens att samla på sig en del..

Funkar säkert kanon, men den kräver nog sin man och en del vind, då volymen och bredden inte är på topp :tongue:

• ludde_l

Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:20
    Knatte;527439 wrote:
    Funkar säkert kanon, men den kräver nog sin man och en del vind, då volymen och bredden inte är på topp :tongue:

Och den spetsiga nosen var väl inte så nyttig för seglet!

• victor1990

Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:38

Med den nosen och vind i seglet blir brädan en rikig mördarmaskin på sjön, haha. Kan du inte plocka fram och plåta våra gamla goa betongbulldozrar från i sommars? haha:smile:
    /Victor

• jakobb

Medlem
    26 januari, 2009 vid 19:43
    victor1990;527461 wrote:
    Med den nosen och vind i seglet blir brädan en rikig mördarmaskin på sjön, haha. Kan du inte plocka fram och plåta våra gamla goa betongbulldozrar från i sommars? haha:smile:
    /Victor

kommer göra allt i min makt för att dela din kolbräda på mitten! borde nästan göra det.. tänk att vi faktiskt kom upp och planade på dem :tongue:

• victor1990

Medlem
    26 januari, 2009 vid 20:14

Försök hinna ifatt mig bara!!!!!:laugh:

• robin

Medlem
    27 januari, 2009 vid 08:12

@jakobb 527431 wrote:

Det vågar du absolut! Jag tror att det är en skitbra bräda. Så klart att en ny bräda funkar bättre på mycket, men brädorna var bra 97 också. Dessutom hade man precis lika kul på vattnet då som nu.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som känner igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.