Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som känner igen
-
Någon som känner igen
Publicerad av jakobb på 25 januari, 2009 vid 12:27Hittade den här F2-brädan hemma i garaget idag.. Är det någon som känner igen den och råkar veta vilken årsmodell den är? Jag har aldrig sett någon liknande nos, så den är nog ganska gammal.
p-malmkvist svarade 15 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Det är en -96 års modell tror jag då brädorna från -97 och framåt var gula, jag hade flera stycken under slutet av 90 talet (just 262an seglades Josh Stone och mr Jason (JP) him self att the time… jag fick förövigt mitt Nickname av Ekman efter de där brädornas logga Draklogga:wink:
-
@Oscar 527239 wrote:
Är väl en F2 Axxis 262 från 97-98 nån gång.
Stämmer nog rätt bra det: Dock gul, och -96 verkar de ha varit röda…
http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?page=details&board=1177&jaar[2]=1997&merk[8]=37
-
Knatte
Gäst25 januari, 2009 vid 21:37@Drakglenn 527309 wrote:
Det är en -96 års modell tror jag då brädorna från -97 och framåt var gula, jag hade flera stycken under slutet av 90 talet (just 262an seglades Josh Stone och mr Jason (JP) him self att the time… jag fick förövigt mitt Nickname av Ekman efter de där brädornas logga Draklogga:wink:
Det är ju kult att få smeknamn av Janne Ekman 😀
-
Men å andra sidan…Heter de nåt annat än “Glenn” i Göteborg?:grin:
Drakglenn: Om du nu heter Glenn på redit så får du ha överseende för mitt inlägg:-)
-
Hittade den här F2-brädan hemma i garaget idag. LOL
Undrar om det finns något mer i garaget -
hahahaha, det finns säkert hur många oupptäckta surfprylar som helst i det garaget, inte sant Jakob?
/ Victor -
victor1990;527395 wrote:hahahaha, det finns säkert hur många oupptäckta surfprylar som helst i det garaget, inte sant Jakob?
/ Victorom ni bara visste… för er som undrar har jag en farsa som var ganska aktiv vindsurfare under sina unga år, och hade en viss tendens att samla på sig en del..
tror ni man vågar visa sig ute med den? Den är ju trots allt bara 10år… 😉
-
Knatte
Gäst26 januari, 2009 vid 17:50@jakobb 527431 wrote:
om ni bara visste… för er som undrar har jag en farsa som var ganska aktiv vindsurfare under sina unga år, och hade en viss tendens att samla på sig en del..
Funkar säkert kanon, men den kräver nog sin man och en del vind, då volymen och bredden inte är på topp :tongue:
-
Knatte;527439 wrote:Funkar säkert kanon, men den kräver nog sin man och en del vind, då volymen och bredden inte är på topp :tongue:
Och den spetsiga nosen var väl inte så nyttig för seglet!
-
Med den nosen och vind i seglet blir brädan en rikig mördarmaskin på sjön, haha. Kan du inte plocka fram och plåta våra gamla goa betongbulldozrar från i sommars? haha:smile:
/Victor -
victor1990;527461 wrote:Med den nosen och vind i seglet blir brädan en rikig mördarmaskin på sjön, haha. Kan du inte plocka fram och plåta våra gamla goa betongbulldozrar från i sommars? haha:smile:
/Victorkommer göra allt i min makt för att dela din kolbräda på mitten! borde nästan göra det.. tänk att vi faktiskt kom upp och planade på dem :tongue:
-
@jakobb 527431 wrote:
om ni bara visste… för er som undrar har jag en farsa som var ganska aktiv vindsurfare under sina unga år, och hade en viss tendens att samla på sig en del..
Det vågar du absolut! Jag tror att det är en skitbra bräda. Så klart att en ny bräda funkar bättre på mycket, men brädorna var bra 97 också. Dessutom hade man precis lika kul på vattnet då som nu.
Logga in för att svara.