Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kitat i Kroatien?

• marh

Medlem
    14 april, 2005 vid 19:39

Vi var där och seglade förra sommaren (inte kite utan med båt) och där är jäkla stenigt. Vi var ute vid en kitespot som ligger på ön Bol och där startade de från en matta som de hade lagt ut över alla stenarna smile.gif. Det såg inte så lockande ut.. mkt begränsat med plats och många badande turister.

• batman

Medlem
    14 april, 2005 vid 19:45

Det jag har sett av Kroatien så är kusten nästan bara sten o klippor. Finns det en sandremsa så är det fullt med badande. Gäller iaf norra delarna av Kroatien. Men man lever grymt billigt och kristallklart vatten.

• neven

Medlem
    15 april, 2005 vid 08:50

Jag åker till Kroatien varje sommar eftersom jag har en massa släkt där. För det mesta är det sten och klippor men det finns även stränder med småsten eller sand. Bol (på ön Brac utanför Split) har riktigt schysst strand av småsten och kristallklart turkost vatten.
    Picture1.png
    Man kan hyra grejjor och få lov att launcha från deras platform. Det går till så här:
    kroatien%202004%20050.jpg
    Vinden kommer varje dag klockan 13 och håller på till 17-18, lagom för 12-16 kites för det mesta. Inte långgrunt. Mycket vindsurfare, men de badande håller sig på stranden och däromkring. Jag var där tidigt juli och då var det inte så farligt med folk. Senare under sommaren invaderas det av tyskar och tjecker. Jag skall nog ta med mig mina prylar ner i sommar.

I övrigt tycker jag att södra delen av kusten är bättre än norra.

• niklas82

Medlem
    16 april, 2005 vid 12:43

min päron brukar segla där… vattnet är som sagt väldigt klart o fint.. men är väl knappast lönt att åka dit för att köra stora 16 kvm drakar ???

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som kitat i Kroatien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.