Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som kitat i Kroatien?
-
Någon som kitat i Kroatien?
Publicerad av stellan på 14 april, 2005 vid 18:37Verkar bra eller? Inte så långt att köra…
niklas82 svarade 20 år sedan 5 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Vi var där och seglade förra sommaren (inte kite utan med båt) och där är jäkla stenigt. Vi var ute vid en kitespot som ligger på ön Bol och där startade de från en matta som de hade lagt ut över alla stenarna
. Det såg inte så lockande ut.. mkt begränsat med plats och många badande turister.
-
Det jag har sett av Kroatien så är kusten nästan bara sten o klippor. Finns det en sandremsa så är det fullt med badande. Gäller iaf norra delarna av Kroatien. Men man lever grymt billigt och kristallklart vatten.
-
Jag åker till Kroatien varje sommar eftersom jag har en massa släkt där. För det mesta är det sten och klippor men det finns även stränder med småsten eller sand. Bol (på ön Brac utanför Split) har riktigt schysst strand av småsten och kristallklart turkost vatten.
Man kan hyra grejjor och få lov att launcha från deras platform. Det går till så här:
Vinden kommer varje dag klockan 13 och håller på till 17-18, lagom för 12-16 kites för det mesta. Inte långgrunt. Mycket vindsurfare, men de badande håller sig på stranden och däromkring. Jag var där tidigt juli och då var det inte så farligt med folk. Senare under sommaren invaderas det av tyskar och tjecker. Jag skall nog ta med mig mina prylar ner i sommar.I övrigt tycker jag att södra delen av kusten är bättre än norra.
-
min päron brukar segla där… vattnet är som sagt väldigt klart o fint.. men är väl knappast lönt att åka dit för att köra stora 16 kvm drakar ???
Logga in för att svara.