Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kitear och windsurfar? *DELETED*

• kamaaina

Member
    14 maj, 2004 at 08:57

Svar till:

Varför inte börja med fallskärmshoppning eller skärmflygning? Då kan ni flaxa ännu längre!
    Fjolligare sport finns inte!

[/ QUOTE ]
    Har redan fallskärmscert…..så jag vet varför fåglarna sjunger, men det e ngt du aldrig kommer våga….

• anonym-anvandare

Member
    14 maj, 2004 at 11:12

Svar till:

“Kite är fjolligt! Helt meningslöst att flaxa runt som en j..vla jojjo!”

Jo jo, men vad e de meningsfulla i att vindsurfa??? Surfar du till jobbet eller?? Taxisurfare??
    Antar att du inte ens testat kitesurfing. Det behövs visserligen ett visst mått av omdöme för att inte vara farligt, kanske TUR att du inte gör det för allas säkerhet??
    Här snackas det om max kul i lätta vindar och ett minimum av kånkande om man tex. bor i lght. och inte gillar att bära fr. balkongen/vindsförrådet. DÅ ÄR KITE DET ULTIMATA VALET!
    Själv har jag min vindsurfutr. (våg) i mina föräldrars garage på Gotland. Kom just hem från GC en vecka där jag kört m. 3.7 o 4.3 i vågor.
    Kite kör jag i Sthlm. där jag bor (i lght.) eller när jag reser m. min familj (så dom också får plats).
    Nic

• anonym-anvandare

Member
    14 maj, 2004 at 12:43

Glöm inte att det behövs ett antal hundra meter “gummisnoddar“

• kamaaina

Member
    14 maj, 2004 at 12:49

OK, och vad e manligt enligt din mening, hade varit kul att veta

• weeboy

Member
    14 maj, 2004 at 19:46

Svar till:

OK, och vad e manligt enligt din mening, hade varit kul att veta

[/ QUOTE ]
    Kan väl säga varken kite eller windsurf är särkilt manligt. Kul för stunden men inget mer.
    Enligt min mening är detta manligt!

• rehbus

Member
    14 maj, 2004 at 22:51

Weeboy ….Vad ska man säga.Uppenbarligen är du bara här för att provosera.Jag v-surfar ,seglar en hobie-cat 16 och har precis börjat kite`a och alla är lika roliga v-surfing på sitt sätt kite på sitt och katamaranen på sitt.Sluta med dina meningslösa kommentarer, de får dig bara att verka retarderad.

• anonym-anvandare

Member
    15 maj, 2004 at 08:18

tala om prylsport! att man med en bräda och ett segel seglar ungefär lika snabbt om inte snabbare är enligt MIN mening mycket coolare!

• kamaaina

Member
    15 maj, 2004 at 12:06

Inget fel på att ha prylar…

• rehbus

Member
    15 maj, 2004 at 12:54

Svar till:

Inget fel på att ha prylar…

[/ QUOTE ]

Word cool.gif

Finns det något härligare än att packa upp något helt nytt och känna doften av emballage.
    laugh.gif laugh.gif

Eller ny elektronik mmh

• kamaaina

Member
    15 maj, 2004 at 13:10

Lukten av nytt, plast eller va fan det e, håller med dig, man blir galen av det, bättre än värsta fyllan…och alltid retar det någon, eller hur?

• anonym-anvandare

Member
    15 maj, 2004 at 13:21

Du är visst lite trög! varför man ska ha så mycket och dyra prylar för att segla snabbt, när man bara behöver en bräda och ett segel. Segling är dessutom jävligt omständig ,mycket prylar till ingen nytta.

• kamaaina

Member
    15 maj, 2004 at 14:53

Man tackar för personangreppen….

• weeboy

Member
    15 maj, 2004 at 15:42

Svar till:

tala om prylsport! att man med en bräda och ett segel seglar ungefär lika snabbt om inte snabbare

[/ QUOTE ]
    Då kanske du inte känner till än vem som har speedrekordet med segel tongue.gif

Ahh lägg av rebus det var inte jag som startade tråden mad.gif

• bonasurf

Member
    15 maj, 2004 at 17:26

Det värsta med att vindsurfa är att sådana här diskussioner dyker upp på varendra tråd som kitesurfing nämns på i vårt forum. Vad är det ni tävlar om killar???? Klaga på de som spelar curling istället. Det verkar ju riktigt tråkigt.

Förutom lättvindsdagar och sura incheckningsdamer på flyget så är det allt negativt jag kan komma på.
    wink.gif

• rehbus

Member
    15 maj, 2004 at 23:07

Svar till:

Du är visst lite trög! varför man ska ha så mycket och dyra prylar för att segla snabbt, när man bara behöver en bräda och ett segel. Segling är dessutom jävligt omständig ,mycket prylar till ingen nytta.

[/ QUOTE ]

Varför är det bara anonyma som skriver sådan här saker?
    Våga stå för vad du nu tycker eller så kan du bara sticka här ifrån, det är ingen som kommer sakna dig.

Weeboy förlåt ta det inte personligt jag var på lite snett humör.Vi surfare av alla slag bör stötta varandra.

Page 2 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som kitear och windsurfar? *DELETED*

You must be logged in to create new discussions.