Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som seglat i sthlm idag?

• Någon som seglat i sthlm idag?

Publicerad av anonym-anvandare på 27 april, 2003 vid 16:59

Var det några tappra ute och seglade i dag? Lite i kallaste laget, eller?
    Torö S/O 18 m/s, borde ju funkat bra, vågor på säkert 3 meter. Ryktas att det blir varmare i mitten av veckan, hoppas det blåser en del okså. /Pär

andreas_h svarade 22 år sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • diil

Medlem
    27 april, 2003 vid 18:21

Japp, med snön piskande mot ansiktet. Jag gjorde några vändor från Lappis Beach (stranden bakom Lappkärrsbergets studentboende, sydväst om Lidingö). Inget vidare ställe att segla på, rekommenderas ej, byigt som fasen. Jag körde först 5.0 ut och vände, riggade om till 5.7 och var sen toköverriggad några vändor. Inget vidare väder att hålla på i, men värt det ändå. I fortsättningen vid samma vindriktning blir det Lövstabadet eller Stora Värtan i stället, much more trustworthy… Nån mer som gett vädergudarna fingret och kört nån annanstans idag? /Daniel

• wiseguy

Medlem
    27 april, 2003 vid 18:25

Jahapp!.. då var premiären gjord!. Seglade idag på morgonen fram till 11 i hemmaviken på värmdö, blåste 10-13. Gick ut hårt med min 6.7a men det blev bara en repa med den . Riggade ner till 5.7 men nu var man kraftigt överfenad oxå :/ brädan ville lixom lätta från vattnet.. konstant. Till alla er som inte vart ute ännu kan jag meddela att en från ett antal ställen läckande 4/3a med extra väst+huva var ngt för kallt för att öva vattenstarter i. Men värst var det ändå för händerna, de blev fruktansvärt stela efter en kort stund. Summasumarum det var väldigt kul att köra mitt nya segel iaf, kändes perfekt till rådande vindar, men jag skulle haft en 30 fena oxå!!

(har postat samma inlägg under en annan tråd längre ner)

• rik

Medlem
    27 april, 2003 vid 18:27

Jeppe var ute på Erstan o körde (överriggad med 4.7):

jeppe030427-1.jpg

• anonym-anvandare

Medlem
    27 april, 2003 vid 18:58

fem pers som trotsade kölden vid Skanssundet. När snöblasket kom var det faktiskt inte glamouröst längre, trots 4,7 och bra tryck. Undrar om Brian Talma hade tyckt det var så himla irie…

• gurra1978

Medlem
    27 april, 2003 vid 19:44

Jag körde nere vid Stora Värtan. 10 m/s och stundtals riktigt ”stora” vågor. Körde med 6,2 men fick byta till 4,7.

Vilken helg man haft. Seglade i fredags, polaren pajade formulabrädan. Seglade på lördag, fick feting reva i 11:0 seglet. Idag pajade jag min Fanatic bräda i nosen. Bra segling men mycket otur.

• semivaken

Medlem
    29 april, 2003 vid 18:25

tänkte bara höra om vindmätarn sitter så pass högt att det kan jämföras med vattnet, eller blir det tvärtom för höga värden?? //Jeppe

• anonym-anvandare

Medlem
    29 april, 2003 vid 19:40

Körde 9.3 på baggen…..bra drag.

• andreas_h

Medlem
    29 april, 2003 vid 19:57

Oj, nu blir jag allt imponerad! grin.gif laugh.gif grin.gif
    Visst skrek det i surftarmen men kändes allt för kallt för mig… crazy.gif
    Hur tjock våtdräkt har ni? använder ni handskar och luva? confused.gif

Ska försöka ta premiären till helgen! cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som seglat i sthlm idag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.