Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som seglat i sthlm idag?
-
Någon som seglat i sthlm idag?
Publicerad av anonym-anvandare på 27 april, 2003 vid 16:59Var det några tappra ute och seglade i dag? Lite i kallaste laget, eller?
Torö S/O 18 m/s, borde ju funkat bra, vågor på säkert 3 meter. Ryktas att det blir varmare i mitten av veckan, hoppas det blåser en del okså. /Pärandreas_h svarade 22 år sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Japp, med snön piskande mot ansiktet. Jag gjorde några vändor från Lappis Beach (stranden bakom Lappkärrsbergets studentboende, sydväst om Lidingö). Inget vidare ställe att segla på, rekommenderas ej, byigt som fasen. Jag körde först 5.0 ut och vände, riggade om till 5.7 och var sen toköverriggad några vändor. Inget vidare väder att hålla på i, men värt det ändå. I fortsättningen vid samma vindriktning blir det Lövstabadet eller Stora Värtan i stället, much more trustworthy… Nån mer som gett vädergudarna fingret och kört nån annanstans idag? /Daniel
-
Jahapp!.. då var premiären gjord!. Seglade idag på morgonen fram till 11 i hemmaviken på värmdö, blåste 10-13. Gick ut hårt med min 6.7a men det blev bara en repa med den . Riggade ner till 5.7 men nu var man kraftigt överfenad oxå :/ brädan ville lixom lätta från vattnet.. konstant. Till alla er som inte vart ute ännu kan jag meddela att en från ett antal ställen läckande 4/3a med extra väst+huva var ngt för kallt för att öva vattenstarter i. Men värst var det ändå för händerna, de blev fruktansvärt stela efter en kort stund. Summasumarum det var väldigt kul att köra mitt nya segel iaf, kändes perfekt till rådande vindar, men jag skulle haft en 30 fena oxå!!
(har postat samma inlägg under en annan tråd längre ner)
-
fem pers som trotsade kölden vid Skanssundet. När snöblasket kom var det faktiskt inte glamouröst längre, trots 4,7 och bra tryck. Undrar om Brian Talma hade tyckt det var så himla irie…
-
Jag körde nere vid Stora Värtan. 10 m/s och stundtals riktigt ”stora” vågor. Körde med 6,2 men fick byta till 4,7.
Vilken helg man haft. Seglade i fredags, polaren pajade formulabrädan. Seglade på lördag, fick feting reva i 11:0 seglet. Idag pajade jag min Fanatic bräda i nosen. Bra segling men mycket otur.
-
tänkte bara höra om vindmätarn sitter så pass högt att det kan jämföras med vattnet, eller blir det tvärtom för höga värden?? //Jeppe
-
Oj, nu blir jag allt imponerad!
Visst skrek det i surftarmen men kändes allt för kallt för mig…
Hur tjock våtdräkt har ni? använder ni handskar och luva?Ska försöka ta premiären till helgen!
Logga in för att svara.