Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Någon som skall ut fakirtidigt lördag runt Gbg?
-
Någon som skall ut fakirtidigt lördag runt Gbg?
Publicerad av glader på 28 augusti, 2009 vid 18:03Har bara några få morgontimmar på mig imorgon för surf. Vinden verkar dessutom klart bäst då om man skall tro DMI. Någon mer som satsar på att vara på vattnet runt 07:00? I så fall var? Funderar på Askim, Fiskebäck eller Torkelstorp.
lundvall svarade 15 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
Jag kan köra i Fiskebäck imorgon. Helst hade jag provat Askim men bilen är upptagen från Kl 10.
/Stefan
-
Du har sett tråden om TT imorron bitti? Ser ut o bli lite folk där…
-
Urrk… Frugan skall jobba…polackerna som renoverar källaren skall ha frukost och kakelplattor från Hornbach,sicket jävla dilemma………….sticker ut och slänger av ungarna hos farmor och farfar i Hällsvik Torslanda,vi syns där Ygge vid 10-11 tiden.
-
Hrm, mycket att välja på.
Stefan: Fiskebäck är ju inte första handsvalet vid SV. Har tight med tid imorgon annars hade jag gärna erbjudit skjuts till Askim.
Jester: Japp, det blir säkert mycket folk i TT, men frågan är när folk dyker upp. Undrar också om det blir så mycket vind som i t.ex. Askim.
Janne: Jag måste vara hemma tidigt så det blir tyvärr för sent att vi ses i Hällsvik som du föreslår. Synd för jag hade gärna provat det stället med en infödd.
Känner mig villrådig. Får se vad inspiration, vindmätare och prognoser säger imorgon bitti.
-
Den här är ju också lätt tyken: vind överallt utom i TT kl 8.
-
Det skulle väl vara om vi tog Askim “fakirtidigt” så att man är hemma innan 10.
Går det att “speeda” i Askimsviken om det blåser 12-14 m/s?/Stefan
-
andersbq;571150 wrote:Jag kör TT mellan 8-10
Ok, Anders. Lutar nog åt att hänga på dig.
steflo112;571152 wrote:Det skulle väl vara om vi tog Askim “fakirtidigt” så att man är hemma innan 10.
Går det att “speeda” i Askimsviken om det blåser 12-14 m/s?Njae, speeda och speeda. Det är skön slalom i öppen sjö och höga dyningar, men inget man (eller i alla fall jag) kör 35 knop i. Haft väldigt, väldigt fina dagar där.
-
Jag har fått dispens att använda bilen till 11.00
Så jag kör oxå Torkelstorp mellan 8-10/Stefan
-
Blev Fiskebäck för min del. Kom ner runt 11 tiden och körde till 15. Fick lite nya PB och grymt skön dag på vattnet!
-
Jag åkte tidigt ner till Torkelstorp. Kände som om vinden försvann strax efter IKEA på vägen ner. Åkte hela vägen fram ändå, men det såg lamt ut. Åkte vidare mot Askim. Där blev det stopp då bommen vid campingen var nere och det inte fanns någon personal på plats. Vidare mot gamla hederliga Fisken. Drygt en timme i bil som jag kunde surfat istället 🙁 Fisken lika hopplöst som vanligt på SV, men bra med vind. Måste hitta alternativ istigning i Askim. Vet att det finns några, men inte var.
-
glader;571275 wrote:Fisken lika hopplöst som vanligt på SV, men bra med vind.
Jag har alltid tyckt så med i alla år men just idag kändes det väldigt bra.
Bara man ligger längs farleden och sen in mot gattet så kommer vinden och det blir bra platt så det går ju allt att slöra bra på den riktningen trots allt. Men fisken är ju alltid bäst på ren väst, det går inte att komma ifrån.
Logga in för att svara.