Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Någon som surfat på alcati i Turkiet?

• Någon som surfat på alcati i Turkiet?

Publicerad av nikke på 25 juni, 2007 vid 22:51

Letar efter någon som surfat på alcati och kan berätta hur det är där och då främst hur vindsäkert det är där i augusti?

el_duderino svarade 17 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • memark

Medlem
    26 juni, 2007 vid 17:41

Komplettering:
    Vi har hört och läst mycket gott om detta ställe, men samtidigt verkar bl a WindGuru och WindFinder tycka att det inte är särskilt vindsäkert där.
    Så vi undrar lite vad som gäller (och varför dessa siter har en så avvikande uppfattning)?

• naish

Medlem
    27 juni, 2007 vid 01:13

Drar dit där imorgon och stannar en månad.. Kommer lägga upp bilder. Håll tummarna dudes!

• mag

Medlem
    27 juni, 2007 vid 18:50

Tyska SURF har en stor artikel i senaste numret och det finns massor med surfcentrum= massor med vind. Bara att åka! I alla fall helt klart på sommaren, fast tydligen även bra med vind på vintern.

/Magnus

• nikke

Medlem
    30 juni, 2007 vid 20:40

@Mag 392930 wrote:

Tyska SURF har en stor artikel i senaste numret och det finns massor med surfcentrum= massor med vind. Bara att åka! I alla fall helt klart på sommaren, fast tydligen även bra med vind på vintern.

/Magnus

Härligt, då ska jag lyda ditt råd att boka resan. Och naish, klart vi håller tummarna så att du får det riktigt med vind och grymt bra surf! Lägg upp bilder nu och skriv hur förhålanderna är där nere!

• nikke

Medlem
    1 juli, 2007 vid 20:36

@Naish 392692 wrote:

Drar dit där imorgon och stannar en månad.. Kommer lägga upp bilder. Håll tummarna dudes!

Hur fixade du resan till alacata, kan du berätta vilket bolag du flög med och vilket boende och var du bor skulle jag vara väldigt tacksam och vad det kostar ungefär.

• pjotor2007

Medlem
    12 juli, 2007 vid 13:39

Jag var där efter midsommar i 10 dagar. Är det någon som fortfarande är intresserad så skall jag berätta mer…. Ha det/Peter

• el_duderino

Medlem
    12 juli, 2007 vid 13:57

Vi är i Alacati för tillfället

Har varit här 2 veckor och stannar ytterligare 2!

Vinden kommer och går, det har hittills blåst 4-5 dagar med 4.1-4.7 och sedan varit uppehåll i kanske 3 dagar, vart på det blåst 4-5 dagar igen

Seglingen är helt fenomenal med sjukt platt vatten på sina ställen!

Vi åkte med sterling till athen, färja till chios och båt till cesme (2 mil från alacati)

Man kan flyga med Lufthansa direkt till Izmir, men dom är så jävla dryga vad gäller bagage (surfprylar)…

Resan vi gjorde suger balle och var sjukt dryg, men väl här så känns det värt det

Vi bor på Shaka pension, sjysst och nära till surfet, tom utsikt över viken!

Moppe eller bil är ett måste här om man inte gillar att va fast i ödemarken!

Ha d!!

• nikke

Medlem
    12 juli, 2007 vid 19:05

@pjotor2007 396688 wrote:

Jag var där efter midsommar i 10 dagar. Är det någon som fortfarande är intresserad så skall jag berätta mer…. Ha det/Peter

Berätta gärna!!!

• el_duderino

Medlem
    15 juli, 2007 vid 08:48

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Någon som surfat på alcati i Turkiet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.