Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Någon som tänker köra Torö – tisdag förmiddag????
-
Någon som tänker köra Torö – tisdag förmiddag????
frippe75 svarade 19 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 33 Svar
-
Eller…. Gurra orkar du ringa mig när du kommer fram??? Eller Närmar dig…. Toröfyren har många gånger lurat ut mig till just… ingenting…
Vi har stått på stenstrand … fyren har sagt 17 m/s … och det hade inte ens gått att plana med 6.0 🙁
Jag skickar mitt otroligt hemliga telefonnummer i ett meddelenade 🙂
-
Svar till:
Gurra & Frippe!??
Är ni ihop nu eller? Låter så iaf!
[/ QUOTE ]
Nej, inte direkt. Jag ringde honom, eller snarare hans telefonssvarare och sa att det inte var lönt att komma till Torö. Vinden hade avtagit rejält när jag kom dit kl 08:10. Torö levererar ALLTID tidigt på morgonen verkar det som.
Hur som helst så tänkte jag berätta om min dag för alla er som sitter på jobbet och sliter
Det bästa med att åka till Torö på morgonen är att man får se alla Svenssons sitta i kö till sina arbeten medan man själv vet att man ska få surfa
-
Vinden hade ju som skrivet avtagit rejält men det var minsann mycket fina och rena vågor. Jag riggade 5,7 och tog faktiskt min stora freestyle för att kunna komma ut genom brytet lätt. Det var lite maui känsla på det hela kan jag tro (har aldrig varit där nämligen men hört historier). Ren sideshore och 0-planing ut men väl in var det bara att guppa in på en våg så fick man fin vågridning faktiskt.
-
Och eftersom Torö är längs ut vid kusten så får man alltid fint väder. Så solen tittade fram tidigt och då blir man så här glad
-
Sen dog vinden rejält och det var dags för vågsurf. Tjejen tog sin premiär på nyinköpt surfbräda från ytspänning. En NY kostar bara 2300 kr typ. Prisvärt och den funkar skitbra.
-
Gurra, jag utnämner dig härmed till dagens, om inte årets, VINNARE på konfen.
Inte nog med att du plockade lite vågor på Torö idag (till skillnad från mig som va å vände vid Rasta vid 08.30, det hade redan då mojnat), du har dessutom med dig tjejen som till råga på allt posar läckert på beachen å sen ska ut å vågsurfa på nyköpt malibubrettchen!
Herrejösses, pöjk, nyp dig i armen, dansa runt kvarteret och köp en trisslott. Kom ihåg att komma ihåg sådana här dagar, ah!
Suuuuuuurfa På!
(för övrigt har några av mina roligaste dagar på torö varit just med 5.7 och freestyle i sådana där förhållanden som du verkade få idag)
-
Sen måste jag bara tipsa om en grej jag köpte på surfbutiken. En sessionbag är ju så jävla guld. Allt i ett, 3 master, flera bommar och massa segel. Inget meck och ordning på allt. Ett litet köptips. Jag är nöjd som fan med den. Kan tillägga att jag inte är sponsrad av någon av de nämda butikerna. Ville bara tala om att det finns jävligt bra och billiga produkter som gör livet lite lättare för oss surfare
Sen ett tips till Frippe75 som inte gillar kyla. Det var rätt kallt i vatten så jag provade en nyinköpt Chillwear underställ 1 mm från surfbutiken den också. Den täcker hela kroppen fast slutar vid armbågen. Jag hade den under 5/3 våtdräkten och det var riktigt varm och fint. Rörligheten var inte alls påverkad. Lustig egentligen, man hade mer på sig i dag än i januari. Usch, jag börjar bli gammal och klen
-
Svar till:
Gurra, jag utnämner dig härmed till dagens, om inte årets, VINNARE på konfen
[/ QUOTE ]
Haha, tack. Det var lyckat idag faktiskt. Man behöver inte vind för att ha roligt. Sol och vågor kommer man långt på.
TORÖ FOREVER!!!
-
Verkar ha varit en bra förmiddag! Själv hade jag vind men inga vågor i Åkersberga innan jobbet. Jag och Henrik kom dit vid halv nio och då blåste det helt ok. Jag körde 6.2 Soul och 125-liters. Som vanligt inomskärs var det byarna som gällde, men då funkade det bra. När vi riggade ner vid elva tittade solen fram och vinden ökade en hel del. Nu sitter jag på jobbet och kommer att jobba sent idag, men det är det värt
-
Jag får verkligen gratulera för ännu en lättvindsdag i vågor, som du har fått rikligt av i vår; Torö, Gislövshammar, Ängjärnsudden och nu Torö igen. Jag antar att det inte skulle fungera med min lilla stubbie idag, eller har jag fel?
-
TACK gurra för samtalet… Jag stog i dörren med brädan på taket… d.v.s 70liters våg bräda med 5.3 som största segel…….
JAg hade på känn att det skulle sluta i en bomkörning men tänkte ge Torö … “en sista chans”… Nu har jag spart den till ett bättre tillfälle….
Inte trodde man att en bild på en bilkö skulle kvala in till topp10 listan på bästa surfbilderna !!!! Om du hade fått med lite soluppgång … med lite episk känsla .. då vete fan om den inte vunnit 1:a pris!!!!!
-
Tjena Dude!
Trivs du på ditt nya jobb såna här dagar Du får tänka tillbaka på tiden som arbetslös då vi surfade ihop jämtIdag hade din stubbie nog inte funkat så bra (om man inte har mauitränat men det har inte du vad jag vet). Så det var skönt med lite volym under fötterna. Vågridningen behöver inte bli lidande om man vet vad man gör, och det gör man ju. Det var en vind på cirka 4-5 m/s bara så det hade varit tufft att komma ut genom brytet. När vi stack och solen legat på ett tag började vinden sakta öka lite. Kanske lite sjöbris tro?
Logga in för att svara.