Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som testat dessa?

• basse

Medlem
    5 juni, 2005 vid 18:01

Jupp.. körde fel och kom den vägen istället. Annars är det närmre om man kommer av och ner vid Ringenäs… missade något någonstans.

Du missade ingen höjdardag direkt.

• tdk

Medlem
    5 juni, 2005 vid 18:51

Svar till:

sufa du i Apel igår sakker?

[/ QUOTE ]Haha!! Jag vet vem du är ute efter!!! grin.gif grin.gif Känner du igen något eller? grin.gif

• JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    5 juni, 2005 vid 19:29

grin.gif

• the_novice

Medlem
    5 juni, 2005 vid 21:14

Testa dom med korta fingrar istället, mindre klumpigt och dem skyddar ändå på rätt ställen. Viss tendens till att få skavsår på nya ställen men man kan i alla fall fortsätta att surfa och det är gott att kunna ta på sig ngt när det känns som blåsorna är på väg. Bästa lösningen är förstås att surfa året runt…

• manno

Medlem
    6 juni, 2005 vid 09:18

Vad är det för fel på vanlig handvård? Raka bort valkarna med en hyvel och slipa lite runt omkring, blaffa på med handkräm på kvällen och håll händerna på täcket så slipper man köra med tyskhandskar!

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 11:03

varför ta bort valkarna? det e ju dom som skyddar!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 juni, 2005 vid 13:44

Tja har ett par liknande hanskar som jag hade när det var kalt men de blir för tjocka och det blir extremt mycket tyngre att hålla i bomen. Köpte ett på liknande seglar hanskar utan fingrar när jag var i Australien då huden gick sönder extremt lätt i det varma vattnet. Tror de var från Da kine. Ricktig bra grejer att ta fram när man har fullt med blåsor…

• feg

Medlem
    6 juni, 2005 vid 13:51

Nej, jobba ner valkarna! Vintern 03/04 såg jag resultatet av ditt resonemang om att valkar skyddar.

En snubbe hånade mig för mina kontorshänder och sa att hans trädfällarhänder var bättre lämpade för vindsurfing. Jag fick skratta sist efter en dag med både feta vågor och 4.7 vind. Både han och jag var igång från 11.00 till 18.30 då solen gick ner. Hans dag efter 14.00 bestod mest i att springa och tejpa, tejpa och tejpa efter att två valkar på högerhanden släppt rakt av och bildat två djupa kratrar.
    Mina kontorshänder fixade det galant.

Viktigaste handvården är ändå rigg- och hängseletrimmet så att händerna får avlastning.
    Nästa steg är att variera hur man håller.
    Sen är det som Manno sa, vårda händerna när du inte surfar och låt aldig några valkar växa till.

/feg

• _alexander

Medlem
    6 juni, 2005 vid 14:11

nej valkarna är som bortblåsta, men det är förbannat svårt att unvika att rycka loss huden när man är tvungen att pumpa sig i planing halva tiden vare sig man har valkar eller inte, då är hängsele trimmet inte så mkt till nytta även om det gör allt en dag med fullt drag i seglet.
    fortfarande inga som testat just dessa handskar?

• pjoter

Medlem
    6 juni, 2005 vid 14:31

kan ju vara så att hans valkar hade kommit just av trädfällning smile.gif då har han ju inte valkar på samma ställe som då man surfar.
    men jag har ingen koll på hur ni vindsurfare sliter så du kan ha rätt. sen att man ser lite fjollig ut med kontorshänder är ju en annan sak. grin.gif

• rasmus_w

Medlem
    7 juni, 2005 vid 02:06

Jag håller med. Valkar funkar under rätt förutsättningar.

Seglar du hela året i en sjö och sen åker till Gran Canaria så hjälper inte dina valkar ett skvatt. Saltvatten löser upp huden mer än sötvatten gör och det är bara att bygga upp valkarna på nytt om det ska hålla, dessutom mjukar de flesta solskyddskrämer upp huden så den lättare skavs sönder.

Om man som jag kladdar in sig från topp till tå med faktor 20 och sen kör sex timmar på raken med fullt drag i fyrnollan så blöder både händer och fötter på kvällen.

• anonym-anvandare

Medlem
    7 juni, 2005 vid 07:48

Kör med NP “cykelstilshandske” med bara fingerspetsar när jag seglar, det ser lite fag ut men man slipper blöda i alla fall.. *Finns på SP för en tvåhundra kronor.
    Piotr

• apelbapel

Medlem
    7 juni, 2005 vid 09:07

Har exakt dom med avklippta fingrar, funkar kanon. Skillnaden är ju (tycker jag) att när man e utomlands på nåt ställe och kör varje dag vänjer man succesivt händerna och får inte några blåsor eller skav.
    Här hemma kör man ju med ibland rätt långa mellanrum, och då försöker man ju hålla på så länge man kan, och då får jag ibland grymma blåsor.

Klart värt 200.- för att slippa det, sen har jag oxå haft dom fram tills nu under våtvantarna (med öppet grepp), oxå schysst, blir lite extra värme.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som testat dessa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.