Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som testat North Evo
-
Någon som testat North Evo
Publicerad av mrpatric på 24 mars, 2009 vid 07:44Är sugen på en North evo 5 kvadratare. Någon som provkört och kan dela med sig om intryck?
eddie svarade 15 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Ja sjukt liten men man vill ju ha ett sista ess i ärmen när det blåser sjukt mycket.
-
Har kört och undervisat med 6:an, med 4-linors setup. Den är förstås snabb som en liten drake brukar vara. Och utan något knasigt one-pump som alltid brukar krångla efter ett tag. Däremot har fyralinorsbommen ingenstans att depowra draken komplett för att göra en self-rescue, men det går ju att snickra ihop själv med två ringar om man vill ha det. Jag tycker den är helt ok.
-
Jag tycker Evon är bra (har bara testat 12an dock), enkel med mycket bomtryck. Dock depowrar den inte lika mycket som Rebel exempelvis. Jag gillar depower på stormkiten.
-
Chohoo;536808 wrote:Har kört och undervisat med 6:an, med 4-linors setup. Den är förstås snabb som en liten drake brukar vara. Och utan något knasigt one-pump som alltid brukar krångla efter ett tag. Däremot har fyralinorsbommen ingenstans att depowra draken komplett för att göra en self-rescue, men det går ju att snickra ihop själv med två ringar om man vill ha det. Jag tycker den är helt ok.
HA!!!! krångel med one-pump-systemet…. förstår att det inte är en cabrinha du har mannen 😀
-
Tomp89:
Jag gillade ditt visdomsord. Det känns roligt och fräscht!
Logga in för att svara.