Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Någon som varit i Kokkari, Samos?
-
Någon som varit i Kokkari, Samos?
Publicerad av johan_b på 1 juli, 2003 vid 14:06Ja, är det någon som varit där eller vet något om stället? Enligt resebyråer ska det vara ett bra ställe att surfa på och det ska finnas ställen att hyra utrustning på också. Bra med vind och upp till 2 meter höga vågor.
Johan
apelbapel svarade 19 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar -
3 Svar
-
Hej !
Jag kommer just därifrån( igår)
och det var ett toppenställe på alla sätt ,folk,mat,stämning samt för alla surfingdiggare.Jag såg många surfare efter stranden och det blåste ofta upp en surfingvind på eftermiddagen.
Enda gången inte Kokkari passar är om man vill ragga och parta, annars är det toppen.
Stranden är full av mysiga tavernor,bästa lunchhaket ”Musik bar” där surfade folk nedanför och bästa middagsstället Girasoll (Italienskt i Grekland) ligger en bit längre ned efter stranden. lycka till ,jag avundas dig som får komma dit min semester är slut idag.
Hälsningar Nimbra -
Var på samos för ett par veckor sedan men bodde på andra sidan ön tyvärr (var egentligen ingen surfresa). Åkte förbi Kokkari en dag och då blev man riktigt sugen kan jag tala om. Vinden piskade på något så inåt och hela havet var fullt av segel. Ska tydligen vara riktigt vindsäkert. När jag var där var det plattvatten även fast det blåste så hårt men det kanske andra vet bättre.
Jag såg 2 uthyrningar (var inne på den enas webbplats men har glömt bort adressen, googla lite). 20€ för en timme och 45€ för en dag, nya Fanatic-brädor.
Själva staden/byn var inte tillräckligt stor för att ha något nattliv men det fanns gott om barer och restauranger. Samos stad ligger dock ca 1 mil därifrån om man vill parta. Ön har flygplats också, så man slipper lång transfer.
-
(verkar vara några år gammal fråga! men ändå!).
Har precis varit 1 vecka på Samos, (Kokkari) och tyckte det var riktigt bra! Det var seglingsbart 6 av 7 dar, med 5.2 – 6.9 ,helgen blåste på rejält flera dar och det byggde upp vågor som var 1-2 mtr. Sen var det 1 dag utan vind, annars kommer vinden ofta på eftermiddan.
Kokkari är en liten by med massor med restauranger, inte mycket nattliv, utan stillsamt och lungt, men surfigt.Det stora centret ligger i änden på stranden och har väl 50+ brädor och riggar, allt nytt och fräscht, fanatic, JP och neilpryde-riggar.
Det var inga problem att få rätt storlek, det var hyfsat med folk, men hade det varit 5-10 till skulle det kanske inte räcka till?
Sen låg ett mindre ställe mitt på stranden oxå, dom verkade ha lite blandat äldre sortiment av starboard, simmer mistral mm, eller kanske privata grejer, vet ej?Håller med ovanstående att Girasole är en grym restaurang, kan även rekommendera Basilico i hamnen.
Logga in för att svara.