Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någon som vill byta film?
-
Någon som vill byta film?
Publicerad av andershult på 6 januari, 2003 vid 10:40Jag har filmen Air Sicknes. Den är bra men jag har tröttnat på den. Finns det någon som skulle kunna tänka sig ett byte. Det är ju bara att posta den i ett brev. Frakten kan inte gå på mer än 20 kr. Alla kitefilmer av intresse.
andershult svarade 21 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Tjenare Anders! du kan få tre st instruktions filmer i byte.
En hel del åkning -
Varför inte kopiera. Olagligt men billigt. Skulle gärna gynna lite olaglig kopiering om nån har nåt att sälja.
/Melker
-
Jomen klart man kopierar innan man skickar iväg sin film(?)
Har How to rip och powerzone 2!
-
Kan man köpa ett ex av dem ?
Har du msn eller Icq så kan jag skicka över ett par filmer.
/Melker
-
E det inte nån som har lite dvd´ripz med bra kvalitet som ngn skulle skicka över i utbyte mot;
Kitefligt
Fluid Revolution
Kiteboard Pro World TourDetta é ju än så länge riktiga dvd´s, men rippar dem gärna
(detta är ju bara i utbildningssyfte, då är det väl ok att kopiera, lr har jag fattat lagen fel *hehe*) -
Jag byter gärna dem tre instruktionsfilmerna med dig mot min air sicknes film. Du kan väl ringa mig på 073 – 91 22 103.
Ha det. -
Jag har Rödluvan samt Deep Throat 4. Ngn intresserad att byta!?!
-
Tjenare Anders! under cover Andreas här det är jag som har de 3instruktions filmerna, vi kan byta när du kommer till Uddevalla nästa gång, vi ses
-
Tjena ni med instruktionsfilmerna.Ingen som är intresserad av att göra och sälja kopior av filmerna ?
/Melker
-
Jag har Breaking wind, Strung Out, Awake, Fluid Revolution, Air Sickness, Power Zone 1 & 2, Kiteboard world pro tour samt nagra till. Ni kan fa dem, kan redan alla trick. Nastan i alla fall, ska bara ova lite till pa slim chance och Pete Rose med handlepass. Skriv om en vecka nar jag kan dem.
/Ragelund local
-
Hej !
Jag har iaktagit denna tråd och anser att många av er har lite fel inställning till det här med filmer….
Byta filmer tycker jag är helt OK men att kopiera…
Om nu någon har lyckas göra en häftig kite video, bör man inte gynna dom som jobbar med detta ?
Så att vi får fler bra filmer…Om ni är intresserade av ÄKTA kite filmer så säljer vi sådana på http://www.dacon.biz
Skärpning !
/Lars -
Kan hålla med till viss del om vad dacon anser om kopiering av filmer och att man skall gynna dem som gjort dom. MEN – De flesta filmer görs i rent reklamsyfte så då borde ju vilket spridningsätt som helst vara bra, eller. Förloraren blir ju tyvärr företag som säljer filmerna i andra hand, som Dacon till exmpel. Sorry men jag har inte moral nog att låta bli att kopiera.
Förlåt mig – Melker
-
Hej Melker,
I got your point, har förståelse för hur du tänker.
Visst, det finns “reklam filmer” som man medvetet vill sprida (genom ex kopiering, spridning via nätet..) för att på sätt ge reklam för ett visst märke etc. Där är det helt OK att sprida materialet så mycket det går, eftersom det är själva syftet med filmen. Men det finns också filmer som inte har detta syfte…
Eftersom kite ännu är en relativt liten sport, det finns få utövare och inte så många som gör bra filmer, så försök gynna dom som är seriösa och gör bra grejer på bästa möjliga sätt (vi får igen det, tro mig) !/Mvh Lars
-
Instämmer till fullo med dacon, dessutom får man bättre ljud – och bild med köpfilmer jämfört med filmer man laddar ner från nätet. Filmer som man bränner av blir det ingen större skillnad med ljud och bild misstänker jag. Tycker att man ska sponsra dem som gör och säljer filmer om man nu älskar och vill sponsra windsurfing, kitesurfing m.m. Men alla har ju olika moral…hehe. Ha det duds!!!
Logga in för att svara.