Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som vill hålla en kitekurs på Tjörn.

• Någon som vill hålla en kitekurs på Tjörn.

Publicerad av parkis på 19 augusti, 2011 vid 17:11

Jag är ordförande för en segelklubb på Tjörn( skärhamn) http://www.tjss.se och vi håller på att etablera windsurfing och kite i klubben.
    Jag skulle vilja ha kontakt med någon/ några som kunde tänka sig hålla i en lättare kite kurs för jag vet att det är många som är intresserade och nyfikna på denna sport.
    1.Typ teori och sedan övningskite på land.
    2. Fortsättning för intresserade
    3. osv.

Går det att ha träning på vatten med följebåtar då det är brist på strand?
    Tacksam för synpunkter på att driva en sådan verksamhet,

// Dennis

above_the_law svarade 13 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hakisch

Medlem
    19 augusti, 2011 vid 18:20

Jag har bred erfarenhet av liknande event. Kontakta mig på måndag om genuint intresse.
    Mvh Håkan.

kitebeach@hotmail.com
    0706906893

• acemattias

Medlem
    19 augusti, 2011 vid 18:35

Launcha från båt är kompliserat, men det går att ha kurs om ni bara kan launcha på land och sedan tar er ut en bit med bodydrag och har en följebåt.
    Om ni kan hitta någon instruktör som känner sig bekväm med att undervisa på detta vis.
    Kanske lättare att göra en klubbresa söderut för att lära er grunderna, sedan kan ni köra vidare på hemmaplan.

• roland

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 08:39
    acemattias;666425 wrote:
    Launcha från båt är kompliserat, men det går att ha kurs om ni bara kan launcha på land och sedan tar er ut en bit med bodydrag och har en följebåt.
    Om ni kan hitta någon instruktör som känner sig bekväm med att undervisa på detta vis.
    Kanske lättare att göra en klubbresa söderut för att lära er grunderna, sedan kan ni köra vidare på hemmaplan.

Läs ett inlägg längre upp???eller e du blind?

• acemattias

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 17:22
    Roland;666503 wrote:
    Läs ett inlägg längre upp???eller e du blind?

Dra ut dilldon och slappna av lite:tongue:
    Det inlägget gjordes efter att jag läst det första men innan jag fick svarat.
    Dessutom är det stor skillnad på ett event med lite teori och trainerkite på land och att genomföra kurs utan strand på djupt vatten med följebåt, vilket jag tror få svenska instruktörer har erfarenhet av.

• roland

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 20:29

hahaha klart du ska få dildon tillbaka!!
    Jag blev själv lite orolig att Håkan skulle klara det han har ju knappt haft en kurs…. sen han börja med kiteskolan 2001

• acemattias

Medlem
    20 augusti, 2011 vid 21:42

Man vet aldrig, det finns erfarna åkare som knappt klarar att relauncha när dom inte bottnar.
    Men OK, jag skulle också tro att han fixar det, frågan är om det är värt besväret, dom sparar säkert både tid och pengar på att åka iväg och göra det på en lämplig strand.

• above_the_law

Medlem
    21 augusti, 2011 vid 07:43

Håkan är lösningen (löser det) men det finns faktiskt några helt ok ställen att lära sig på och runt Tjörn. Ring mig Håkan om du behöver lite secrets.
    Håkan: Synd du inte kunde hänga på till Bjäre igår fast du kan trösta dig med att jag blev lite sen och missade det när det var som bäst (ca 5 m)… Började bra med bensinstopp på vägen, fullt på grusparkeringen vi “du vet var” (ja det är faktiskt sanning!!!), strul med fenbox, underrriggad efter 10 min på 7:an o s v… Men soligt var det ju i a f;-)
    Peace!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Någon som vill hålla en kitekurs på Tjörn.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.