Senaste nytt Forums Vågsurfing Någon som vill lära sig surfa i sommar. var?

• Någon som vill lära sig surfa i sommar. var?

Publicerad av surfgirl på 12 mars, 2004 vid 07:58

hej.
    Är en tjej på 18 år. Min stora dröm är att lära mig surfa. Men jag vet inte redigt hur jag ska göra för att komma igång. Jag hade tänkt försöka börja lite smått i sommar. Men var ska man åka? Portugal? Finns där kurser? Det finns ingen som ordnar resor inom surfing?
    smirk.gif
    /Emma

adde svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • adde

Medlem
    12 mars, 2004 vid 08:14

Lanzarote är nog enklast och billigast att åka till. Lär ha bra surfskolor. Fuerteventura är också bra, dock så går det inte några charterflyg dit från sverige sommartid (efter påsk).

/adde

• stinger

Medlem
    12 mars, 2004 vid 08:38

UCPA ordnar resor med kursmöjlighet till Franska Atlantkusten, tror det är Lacanau.

Tillägg: http://www.ucpa.se/

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2004 vid 10:15

http://www.dingounited.com = Svenskt företag som har kurser utomlands på Famara, Lanzarote.

http://www.surfschoolanzarote.com/s_start.htm = känd surfskola också Famara, Lanzarote.

Kolla priser och jämför dom. Jag skulle nog dock rekommendera att du åker till Indonesien. Tror du kan vara borta där i en månad för samma pengar som en veckokurs på Lanzarote nästan.

/Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2004 vid 16:25

tack så mycket för hjälpen. Ska ringa och kolla lite. Vet nån hur mycket dem tar för kursen på Lanzarote. Hur länge varar kursen? Men det ser iallafall bra ut. Var surfar ni själv då? smile.gif

/Emma

• falk__enberg

Medlem
    12 mars, 2004 vid 16:32

Läste nånstans att det kostar ungefär 2000 sek för 5 dar inkl. allt
    Jag var där å kita för en vecka sen å stället e helsjysst !
    Funderar själv på att sticka dit för en veckas instruktion cool.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2004 vid 16:41

låter schysst. Det va rätt billigt. Håller du inte på med vågsurfing då? När hade du tänkt sticka dit? I sommar? Är det billigt att bo där? Om man typ vill åka dit, ta kursen och sen stanna i 3 veckor till så man e borta en månad. Så man hinner lära sig lite:)

• falk__enberg

Medlem
    12 mars, 2004 vid 16:48

Tyvärr har jag bara provat lite vågsurfing….nu sist köpte jag en sista minutenresa, var inte så dyr, men då hamnar man oftas tydligen i Puerto del Carmen.
    Skall jag dit å surfa ,så köper jag förmodligen bara biljetten…boende i Famara (där surflektionerna e) kan man ordna antingen i förväg, genom nån av surfskolorna, eller möjligen när man kommer dit (beroende på om det är säsong eller inte)
    Famara e rätt litet…..

• vinternatt

Medlem
    12 mars, 2004 vid 21:27

Tja Emma!

Vad kul med fler tjejer som vill lära sig surfa! Själv är jag nitton bast och ska till sommaren både lära mig vind och vågsurf, e tanken i alla fall..! laugh.gif Har själv hört att vågsurf är av den svårare sorten och att det faktiskt kan vara till hjälp att kunna vindsurf (kanske har helt fel..?! blush.gif) Så jag ska i alla fall gå en nybörjarvindsurfing-kurs nere i Varberg i början av sommaren (som Surfersparadise anordnar). Tänkte förutom vindsurfprylar införskaffa mig en longboard, vilken jag har förstått är den lättaste brädan att lära sig på, som även funkar bra i svenska vågor..! Har du tänkt att vara utomlands hela sommaren eller ska du bara åka söderut för att lära dig? Lycka till i alla fall! Vi kanske ses då vi kravlar i vattnet…! cool.gif

/Therése

• adde

Medlem
    15 mars, 2004 vid 08:18

Hej Therese

Jag kan rekommendera RAN, en svensk tjej-vindsurf-förening. De har bla surfkurser på haga park, Öland i Maj. läs mera på
    http://www.ranwindsurfing.com

/adde

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Någon som vill lära sig surfa i sommar. var?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.