Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Någon speed idag??

• Någon speed idag??

Publicerad av Knatte på 14 september, 2005 vid 16:40

Såg att det hade gått fort uppe i 08-området idag smile.gif
    Har någon annan fått till några skapliga farter i dagens blåst??

getwet svarade 19 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 17:22

Det körs fortfarande på Östra Öland.
    Och Robban borde nog komma upp i en 35 knop.
    Sitter nog och rensar spikar nu.

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 17:56

Pga vålkdsam chop, klockade vi inte mer än dryga 34 knop i Rågelund. Själv kom jag knappt upp i 29 knop… blush.gif Var toköverriggad med 6.2 eftersom vi hade chop på över metern…

Hoppade över på vågrpylarna istället, men åkte mest sidledes pga mängder med sjögräs. Avslutade dagen med ett rejält kastfal, och lindrig hjärnskakning… Men va faen,, fick ju vara ute på havet mest hela dan, så jag klagar inte…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 18:07

har ni också sjögräs?

• getwet

Medlem
    14 september, 2005 vid 18:54

Med tanke på dagens “kvalite” på både vind och vatten så känner jag och TBsurf oss mer än nöjda med dagens resultat.
    Fituna var inte hyggligt idag, byig sydväst som rev upp choppigt vatten. Tyvärr blev det inte den vanliga riktningen på Fituna (mellan syd och ssv) som bjuder på betydligt bättre sjö. Vinden var också mycket byig, på o av hela tiden så vare sig TB eller jag är så där supernöjda med de längre distanserna. Vi fick aldrig chansen att ge benet på på riktigt långa sträckor, och den nautiska milen var helt utesluten pga byarna. Men trots det så är vi jättenöjda med dagens session. Inväntar nu bara plattvatten och en ny kuling…… wink.gif Någon som har några tips när var hur?

• tbsurf

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:28

choppigt som f_n, men grattis till fina tider laugh.gif

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:55

Svar till:

har ni också sjögräs?

[/ QUOTE ]

Värsta jag sett på länge, tyvärr…

• jester

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:56

Vilka tider fick ni, då?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 19:58

Snart kommer Robbans 34,7 knop.
    Inom en halvtimme.
    På haga med massor av sjögräs

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:34

Tjena get wet. Tog dig på undanvinden idag trots att sjögräset hängde med. Använde sjögräsfena men det hjälpte inte. Får vara nöjd med 34.7 (2 sec) ändå. Hälsningar broder Robban. Se upp Culin nu kommer vi………..

• markram

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:41

Körde weedspeed i torkelstorp.
    Fick 28,8 med gräs i fenan Spedsven fick till en repa på
    31, festligt han bara jublade..
    Med lite mer nordligt och utan gräs kan man nog sätta
    riktigt bra åk i torkelstorp tror jag .
    Lyckades faktisk med något nytt:
    Masten gick i botten när jag gjorde “exit” i en ohälsosam
    vindby. Brädan stod stilla 10-15s i lodrätt läge och masten var nerkörd nerkörd i dyn med 45 graders vinkel i botten. Gissa om jag blev förvånad av att inget pajjade..

• surfan

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:57

de gick inte så bra i dag som man hadde väntat sig
    nådde 34.2 idag men de va väldigt svår kört

• marden

Medlem
    14 september, 2005 vid 20:57

det blev än märklig dag för mej på dalarö. kom dit vid två och riggade det minsta man har 5,3vågsegel gick ut på vattnet och kastades som en vante fram o tillbaks mest fram iform av kastfall.gav upp när det sas blåsa 20-25 när man kom iland.jag o micke bestämde oss för att prova någon av dom mindre vikarna på vägen dit, men när vi hade kört dit kändes de som det blåste för lite där, ut till dalarö igen.och då hade vinden minskat till 6-12istället på 45minuer.Riggade 7,0an och fick några fina repor upp mot 30kn(29,2 det är nära nu)fast då hade vi gärna haft lite mera tryck.

• surfan

Medlem
    14 september, 2005 vid 21:09

Här kommer en bild me

• boman

Medlem
    15 september, 2005 vid 04:54

Riktig chopchcopPipiPigt i Kapellskär! byiga vindar runt 13-18m/s 4,2 & vågis var lagom. Prövade någon timme med 6,2 och RRD 276 och det var omöjligt att få brädan att ligga kvar i vattnet när det gick runt 30 knop i den stökiga sjön.
    33,0 som bäst på displayen, kast fall eller inte!? tongue.gif Det visar sig i GPSAR som just nu inte funkar för mig!! Sten dött när jag ska ladda från gps, vad trött jag blir i min ännu mer trötta värkande kropp

• surfen

Medlem
    15 september, 2005 vid 05:20

Lag in en filmsekvens på dig, finns i incoming på FTPen Boman Kapellskar050914.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Någon speed idag??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.