Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Någon speed idag??

• boman

Medlem
    15 september, 2005 vid 07:11

Svar till:

Lag in en filmsekvens på dig, finns i incoming på FTPen Boman Kapellskar050914.

[/ QUOTE ]

hmmm Tommy, förstog att du skulle göra det! aja wink.gif

• swe876

Medlem
    15 september, 2005 vid 07:32

Den här veckan har jag medvind! Först vinner jag Ålandsracet (världens längsta speedtävling?) och sen går jag upp i topp i Svenska GPS rankingen. Håller det månne i sig ända tills Culing och Johan hinner lägga upp sina Ölandsresultat? Någon som har hört något?

GPS-Speedsurfing har verkligen revolutionerat speedseglandet. Det här är ju hur kul som hellst! Allt jag önskar mig nu är ett plattvattenställe i Stockholm…

Lägg upp resultaten nu!

/Jona – som hade en trevlig dag med 6.2 vid Bolinder strand igår

• Knatte

Gäst
    15 september, 2005 vid 07:40

Då har sovit gott i natt smile.gif
    Ruskigt jämna farter runt 31-33 knop du fick till grin.gif
    Det verkar ju som Sveriges baksida, regerar i fartligan för tillfället tongue.gif

• speedkenta

Medlem
    15 september, 2005 vid 08:07

Det som är kul är att du kan segla i S-Holm vi på öland och västkustligan på västkusten. Med dagens bensinpris så är det dyrt att resa. Visst det är inte en tävling.
    Men ändå så blir det att man jämför.
    Sen när vi kör en tävling få man funderar till lite.
    Skall man ha en bana. Eller släpper man ut alla och säger
    Två timmar från nu sen läser man av deras GPSer.
    Tävlingsmomentet vad skall man tävla i.
    2 sek
    10 sek
    250 meter
    500 meter
    Kanske bäst att ha två moment för att inte bli för rörigt.
    Snabbast 2 sek och 500 meter
    Johan och per körde först våg i grönis sen när dom blev överriggade började dom sin speedjakt.
    Var på haga gav upp för mycket gräs. Drog till lökenäs vet ej hur det gick där. Vet ej om dom drog till östra sidan.
    Som du ser Jona så tror jag att speeden (vet)
    Kommer att slå ut freestylen och Formulan som tävlingsform.
    Här har du fart och stabila grabbar.
    Det kommer att bli som Formula 1 i racing.
    Sen allt annat trevligt som det för med sig.
    Alla brudar i depån.
    blush.gif blush.gifÖlandsKenneth som gjorde som Jesper och körde våprylar igår

• jester

Medlem
    15 september, 2005 vid 08:17

Svar till:

Då har sovit gott i natt smile.gif
    Ruskigt jämna farter runt 31-33 knop du fick till grin.gif
    Det verkar ju som Sveriges baksida, regerar i fartligan för tillfället tongue.gif

[/ QUOTE ]

Äh… Daniel (Surfan) brände ju av ett par 34 och ett gäng 33 tider igår…

Mest imponerad var jag nog ändå av Micke som körde 30.2 med en JP FSW 91-II och ett NP NR 5.8… Respekt!

Att jag sen fegade ur o bytte till vågprylar efter et tag är en annan historia. Men hade ju varit kul om alla träffades o körde på samma spot. Kan bli hur kul som helst!

• speedkenta

Medlem
    15 september, 2005 vid 08:58

Pugge ringde nyss
    Dom hade pratat om tävlingsformen i Danmark.
    Tävlingen blir i Average
    Och man är reggad i god tid på gps speedsurfing.
    Och att man har en Godkänd GPS.
    Bästa Avarege speed vinner.
    Vad som då är bra är att det blir en session på GPS speedsurfing och man får resultaten direkt där.
    På öland har vi bredband i klubbhuset och en hubb som man kan docka datorer på även ett trådlöst nätverk finns och programvaran är installerad.
    Sedan måste gräset försvinna, vi trodde det var väck men det var tills igår.
    Bäst måste nog vara en Nordlig Kuling då är det garanterat inget gräs.
    Eller om det visar sig att östra sidan var bra och gräsfri.
    Då kan vi bara åka till klubbhuset sen och lägga in resultaten.
    Så se till att regga in er på GPS speedsurfing om ni inte redan är det. (det tar ju nån dag eller två till ni syns där och det måste ni göra till tävlingen)

Kul att Micke körde så fort på sin JP FSW 91-II .
    Jag har också en sån bräda. Bra med den brädan är att du har även en stroppposition för speed.
    Faktum är att jag älskar den brädan.
    Så att med en sån bräda och en 6,7 saber har dom kommit upp i 38 knop. Och det är precis vad jag har. Så tyvärr kan jag inte skylla på utrustningen.
    Ser fram emot att träffa alla speedfreeks. Skall övertyga gubbsen om att vi åker över till er en dag.
    Fan har aldrig varit så övertygad om nån tävlingsform i hela mitt liv. Och jag har en massa erfarenhet av att arr tävlingar.
    grin.gif

Kenneth

• oscar

Medlem
    15 september, 2005 vid 11:24

Det här då? Tabou pocket wave och ICE 4.7 30.3 knop! Ska bara kolla filen….

• getwet

Medlem
    15 september, 2005 vid 18:34

Sorry broder Robert men du tog mig inte…….average är det som internationellt räknas och där hamnade du bara på ynka 31.3 och jag levererade lite till. Så du hade nog blivit akterseglad i jämförelse wink.gif wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 2005 vid 19:02

Inte i prippsbaren på vallen.
    Broder

• anonym-anvandare

Medlem
    16 september, 2005 vid 16:58

Men Mike! vem kommer ihåg ett snitt, ett medeltal… det är topparna som räknas laugh.gif

Johan

• culing

Medlem
    16 september, 2005 vid 20:20

Nu ligger ju Jona som nr 1 på averagen, det måste jag ändra på.

• swe876

Medlem
    16 september, 2005 vid 21:27

Puh, nu kan jag andas ut. Filen som sätter mig överst på Average rankingen är kontrollerad och godkänd. Skönt! laugh.gif

Culing – kör hårt!

/Jona

• culing

Medlem
    17 september, 2005 vid 08:05

Tur att jag har snabbaste 2 sec.
    Vi gjorde ett försök på Haga men det var fullt med sjögräs, helt omöjligt att segla med rak fena.
    I Arendal ser det ju ut att bli platt som få, där borde man kunna köra närmare 40 knop.
    Kanske ska köra lite slalom imorgon, se upp Jona!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2005 vid 21:17

grattis jona, vad du är duktig.

• getwet

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:21

Hallåj Johan! Så här ligger det till…….eftersom felmarginalen är som störst på just 2sec så bör man egentligen inte räkna den, eller kanske just ta den med en nypa salt. Om man går efter average så har felmarginalen minskat radikalt och kan då få fram farter som ligger troligen mycket nära verkligheten. Vi kanske bör fundera på varför det skiljer så pass mycket i display och mjukvara..?
    I Holland på tävlingar kommer 2sec i sista hand som mätresultat. Average först, går det inte att skilja åt två resultat går man på 10sec och sist 2sec. Vi bör nog göra likadant och inte stirra oss blinda på 2sec, felmarginalerna kan bli ganska stora.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Någon speed idag??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.