Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon till Fituna idag ?

• Någon till Fituna idag ?

Publicerad av bjornen på 13 juni, 2008 vid 06:38

Ser ut att bli S och hyffsat med vind och kanske sol 🙂 Tänkte försöka åka dit på eftermiddagen.

//Björn

getwet svarade 16 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • mahi

Medlem
    13 juni, 2008 vid 07:38

Det blåser 6 m/sek på landsort, samt 180 grader kl 9 i morse.

Jag tänkte åka ner vid lunch.

• bjornen

Medlem
    13 juni, 2008 vid 18:21

Uj uj va Fituna va bra idag. Getwet, tbsurf, mahi och jag hade oväntat bra tryck i prylarna 😀 Det blåste fortfarande bra vid 19 tiden…

//Björn

• budda

Medlem
    13 juni, 2008 vid 18:26

Hur stora prylar körde ni.

• bjornen

Medlem
    13 juni, 2008 vid 18:31

@BUDDA 474819 wrote:

Hur stora prylar körde ni.

Jag körde isonic 115 med 7,2 och mahi körde isonic 111 med 6,5 tbsuf falcon 104 och 7,6 och Getwet vet jag inte vad han körde.

//Björn

• getwet

Medlem
    14 juni, 2008 vid 05:14

SP 110 och stealth 7.8, stundtals överriggad så det blev öppen dörr en period. Lämnade tyvärr 7.0 och SP95 hemma som skulle fungerat utmärkt under den blåsigaste perioden. TB var även ute med 6.6 och sin nya Carbon art speedbräda, även det paketet stack iväg men efter en kort stund droppade det tillbaka igen till typ 7.2-7.8.
    Märklig vinkel på vinden igår, kunde segla ända ned till färjan/campingen och sedan hem igen på samma bog…..och det var vind hela vägen. Vågorna blev helt annorlunda, betydligt större än normalt. Vågridning ibland med fortåkargrejer. Men en skön dag som kom helt oväntat, iaf styrkan i vinden som jag förmodar mest var uppe i 11-12ms under en kort period för att sedan gå tillbaka till 8-9 ms konstant.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon till Fituna idag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.