Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Någonsom kör våger med "Fish Wave boards"?
-
Någonsom kör våger med "Fish Wave boards"?
Publicerad av kiters_se på 2 maj, 2009 vid 18:23Tycker konceptet känns helrätt.
Någon som kör det idag.
Vad är skillnaden mellan ”vanlig kitevågbräda” och en fish.
Rekommenderad storlek.
Väger 79 kg
Peter
viktor040 svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Det där är nog så långt från den ursprungliga definitionen på fish man kan komma.
-
not true, didnt you guys read the FACTS… surfboard feeling apparently.. even with a 138 hehee…
red text should have been used in the making of this post
-
Jag hade naish fish förra året! Rolig i lite mindre vågor och lätt att jippa med, fast man tröttnade ganska snabbt!
-
Naish-fisken är ju prima att köra strapless och med små kites. Dock är det synd att det krävs så mycket vind för att få vågor här i Sverige, men det var mer en allmän observation.
-
Fishar är bra för sveriges slappa onshore-vågor om man är intresserad av att minimera kraften från draken, men då ska de ha rails. En bräda som är byggd som en TT skär ner i vågen om man inte kör i 200km/h.
-
Yann;544156 wrote:Fishar är bra för sveriges slappa onshore-vågor om man är intresserad av att minimera kraften från draken, men då ska de ha rails. En bräda som är byggd som en TT skär ner i vågen om man inte kör i 200km/h.
Jag söker efter en bräda som fungerar bra i våg och som du kan ladda fethopp med och tricka i vågor.
P
-
kiters_se;544159 wrote:Jag söker efter en bräda som fungerar bra i våg och som du kan ladda fethopp med och tricka i vågor.
P
Köpte mig en RRD Toxic Wave då jag tröttnade på att lära mig gippa med vågbrädan. Är helnöjd med min! Surfers i Varberg säljer eller tar hem dem!
-
Toxicen är ju bara en droppformad twintip. Ska du ha en bräda att hoppa högt med + köra vågor finns det en del att tillgå men du vill ju ha nåt som är stabilt i fart, inte för allt för långt och dessutom tåligt. Top of mind kommer jag att tänka på 2009-brädorna från Naish, Xcelerator eller varför inte kolla vad Jonas kan svischa ihop på Bluebottle?
-
kiters_se;544159 wrote:Jag söker efter en bräda som fungerar bra i våg och som du kan ladda fethopp med och tricka i vågor.
P
Min Underground Freewave 5’4″ har jag kiteloopat och landat riktigt hårt med. Den pallar det mesta. Den är byggd som en TT fast ändå med rails. En riktigt bra kombo på hållbarhet men ändå med hygglig surfkänsla. Bra för den som vill köra powered i vågor eller som stormbräda då railsen är hyggligt vassa. Den har kommit i en fish-version nu men det finns inga riktiga bilder på den än verkar det som. http://www.undergroundkiteboards.com/freewave.html
-
Dar har ni brada. Gubben i slakten gor dessa, detta ar hans kitewave board. gor aven supar, Retro javla tra,
-
Det är ju så där det ska se ut!!!
Gubben i slakten? Tillverkar han för försäljning?
Var håller ”slaktarn” hus? Ev priser, vikt, möjlighet till mått-/custombeställningar. Vilken teknik använder han (ihåliga med båtbyggarteknik eller solida? Träsorter som används?viktor040;561568 wrote:Dar har ni brada. Gubben i slakten gor dessa, detta ar hans kitewave board. gor aven supar, Retro javla tra,
-
Han bor i Hood river USA. Han gor dom iholiga. plywood och kork po sidorna. En twintip kommer synas i habo om nagot ar. Han gor vilken storlek som helst och kan gora det masta. Po denna gjorde han egna fenor. Kan ta lite mer foto i dagarna for detaljer. Om det onskas
Logga in för att svara.